”BAŞARI, ÇALIŞANLARIN YAPIYA FARKLILIK GETİRMESİYLE BÜYÜYOR”

Kalite standardını sürekli artıran ve tüketicilerine yüksek teknolojili ürünler sunan Fakir Hausgeräte, bulunduğu sektörde öncü yaklaşımlarıyla yeni nesillerle de bağını koruyor ve küresel duyarlılığa sahip duruşuyla yetenekleri des – tekliyor. Değişim rüzgarlarını doğru okuyarak yeni perspek- tiflerle yol alan Fakir Hausgeräte, özellikle insan kaynakları departmanında inovatif yaklaşımların da öncüsü konumun – da. İşveren markası kimliğini ortak değerler, kararlarda tutar- lılık, topluma faydalı ve çevreyi koruyan kurum uygulamala- rını hayata geçirerek güçlendiren Fakir Hausgeräte’in İnsan Kaynakları Direktörü Alper Yıkılmaz, projelerini ve insan kaynaklarının günümüzde yaşadığı dönüşüm süreçlerini bir arada değerlendiriyor.

”İNOVAT IF YAKLAŞIMLARIN IŞE ALIM ARAÇLARINDAN BAŞLAMASI GEREK IYOR”

İnsan kaynakları alanının son yıllarda şirketlerin değişen ve dönüşen dinamikleri içerisinde yer aldığı malumumuz. Şir – ketler bütçelerinde anlamlı paylarını inovasyona ayırıyor ve faydalarını gördükçe bu pay artarak devam ediyor. İnsan kay – nakları alanındaki inovatif uygulamaların, iş gücü verimliliği, maliyet tasarrufu, veride doğruluk, büyüme fırsatları ve çok daha fazlasını sağlamaya yardımcı olması bekleniyor. İnsan kaynaklarında inovatif yaklaşımların işe alım araçlarından başlaması gerekiyor. İnovatif işe alım araçları, birçok seçenek arasından kuruma uyumlu ve yeteneğini ortaya çıkararak adaylara ulaşmamızı sağlamasıyla da anlamlı. Doğru adayla – ra ulaşabilmek ve zaman tasarrufu için gelişen yapay zeka ön eleme araçları yaygınlaşıyor ve gelecek on yılda en çok kul – lanılan araçlardan biri olacağı düşünülüyor. Bunun yanı sıra halihazırda çalışanların ekip olması ve bütünlüğün sağlanması için etkileşim platformları güçlenerek yerini alıyor. Esnek plat – formlar organizasyon bilgilerine ek, iş yerini sosyal, psikolojik açılardan görmemizi sağlıyor. Çalışanların birbirini ve organi – zasyonu tanıması aidiyet duygusunu sağlamasının yanı sıra, belirsizlik ortamlarında da başarı için yapıya güveni de pekiş – tiriyor. Pandemi ile çeşitlenen kurumsal sağlık platformları, ”BAŞARI, ÇALIŞANLARIN YAPIYA FARKLILIK GETİRMESİYLE BÜYÜYOR” belirsizlik ile baş edebilmenin yanı sıra çalışanlara yalnız ol – madıkları hissiyatını veriyor. İnsan kaynakları departmanları- nın bu imkanları, organizasyonun istediği, hayal ettiği şekilde sağlaması ve sürdürülebilir kılması var olan görevlerinin için – de önemli bir yer teşkil ediyor. İnovasyon güdüsü, stratejiden başlar, umuttan beslenir ve başarı ile pekişir. Organizasyonun her alanda sesini duyurabilmesi ve bu seslerin değerlendiril – mesi, fikirlerin sahaya inmesi için online platformların kurul- ması, inovasyon ve fikir toplantıları ile konuların ele alınması, nihayetinde her fikrin maddi veya manevi takdirle pekiştiril – mesi ve organizasyonun cesaretlendirilmesi gerektiğine inanı- yorum. Fakir Hausgeräte olarak, çalışanlarımızın her türlü görüşünü aktarması için dijital platformları ve iletişim araçlarını sağlıyo – ruz. Burada toplanan bildirimler, arama toplantıları ile detay- landırılarak, İnovasyon Kurulu’nun gündemini oluşturuyor. Yetenekli çalışanlar davranışlarıyla, farklılaşan bakış açıları ve sürdürülebilir performanslarıyla organizasyonlarda fayda – lı olabiliyor. Bu nedenle insan kaynakları departmanı olarak, çalışanlarımızın birbirlerini fark edeceği ve takdir edeceği her türlü aksiyonu hedefimize alıyoruz.

TUTARLI KARARLARLA GÜÇLÜ ”İŞVEREN MARKASI” KIMLIĞI

Günümüzde işveren markasının öneminden ve organizasyon – lara olan uzun veya kısa vadeli katkılarından çokça bahsedi- liyor. Ürün ve hizmet dışında şirketler, yeni jenerasyonların ve buradaki yeteneklerin kazanılması için sürekli artan bir iş gücü rekabetinin içinde. Başarının anahtarını oluşturmak ise çalışanların yapıya farklılık getirmesiyle oluyor. Fark ya – ratan organizasyonların tercih edilmesinin en önemli sebebi, aday ve halihazırda çalışanlarda oluşturduğu işveren markası algısı olduğunu düşünüyorum. İşveren markası kırılgan ve bir o kadar da istenildiği zaman değiştirilmesi zor bir kav – ram. Oluşturulması ve oturması zaman alır ve sürekli ilgi gösterilmesi sürdürülebilirliği sağlar. Yönetim, bu kavramın stratejisini oluştursa da uygulayıcısı başta insan kaynakları profesyonelleri, sonrasında yöneticiler ve nihayetinde tüm çalışanlar.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.