”200 ALIŞVER IŞ MERKEZINDEN GELEN BILGI AKIŞINI TÜRKIYE’YE TAŞIYORUZ”
Avrupa sektör lideri Alman ECE Marketplaces’in Türkiye iştiraki olan ECE Türkiye, en son yeni – likleri bünyesinde barındıran alışveriş, çalışma ve yaşam alanları yaratmayı ba – şarıyla sürdürüyor. Yenilikçi konseptleri, farklı kullanım türlerini bir araya getirip, gayrimenkul dünyasının standartları – nı oluşturma noktasında liderliğini ko- ruyan şirket en son V Mall İstanbul, V Metroway, Palladium Ataşehir AVM’le – rini de yönetim portföyüne ekledi. Yatı- rımlarıyla istihdama ve ülke ekonomisine katkı sağlayan ECE Türkiye’nin Eş Genel Müdürü ve COO’su Semet Yolaç Canlıel, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlıyor ve gelecek planlarını aktarıyor
ECE Türkiye, projeye özel sunduğu hiz – metler ve yenilikçi konseptler ile bulun- duğu sektörün geleceğine yatırım ya- pan bir şirket. Öncelikle, ECE Türkiye olarak ne tip hizmetler sunuyorsunuz?
2000 yılında İstanbul’da kurulan ECE Türkiye, yönettiği 200 alışveriş merkezi ile Avrupa sektör lideri olan Alman ECE Marketplaces’in Türkiye iştiraki. Yatırım ve tam kapsamlı hizmet firması olan ECE Türkiye, alışveriş merkezlerinin geliştiril – mesi ile ilgili hizmetlerin tümünü tek el- den sunuyor. Firmamız, bununla birlikte alışveriş merkezlerini bir platform olarak görüyor ve ortak çalışma alanları, sağlık ve kültür merkezleri, yeme-içme ve eğlen – ce alanları veya marka showroom’ları gibi alışveriş harici branş ve fonksiyonları da entegre ederek, bu kompleks yapıların çe – kim gücünü artırıyor. İnşaatı devam eden üç proje ile birlikte 12 alışveriş merkezin – de, yaklaşık 600 bin metrekare kiralanabi- lir alan üzerinde, 2 bin 500 perakendeci iş ortağımız faaliyet gösteriyor. Bu alışveriş merkezlerinde yaklaşık 18 bin kişiye istih – dam sağlanıyor.
Son dönemde V Mall İstanbul, V Metroway, Palladium Ataşehir AVM’le – rini de yönetim portföyünüze ekledi- niz. Söz konusu yatırımların içeriğini ve geçekleştirdiğiniz çalışmaları anlatır mısınız? Bu yatırımlar ile ülke ekono – misine ne kadar katkı sağlıyor, nasıl bir sinerji yakalıyorsunuz?
İsra Holding’in yatırımcısı olduğu V Metroway ve V Mall İstanbul alışveriş merkezlerinin konsept planlaması, kira – laması ve açılışları sonrası uzun dönemli yönetimleri ECE Türkiye tarafından ger – çekleştirilecek. 2023 ve 2024 yıllarında açılması planlanan bu iki alışveriş merke – zi, birlikte oluşturacakları sinerji ile bölge- de eksikliği hissedilen organize peraken- de arzına cevap verecek. Bunun yanı sıra ocak ayı itibarıyla Palladium Ataşehir’i de fiilen yönetmeye başladık. Önümüzdeki haftalarda tamamlanacak yenileme proje – si ile ziyaretçilerimizi yepyeni perakende konseptleri, yeme-içme, eğlence seçe – nekleri ve bekledikleri hizmet kalitesiyle buluşturacağız. Potansiyel gördüğümüz alışveriş merkezlerini bünyemize kat – mak üzere çalışmalarımızı sürdürürken, yönetimini üstlendiğimiz alışveriş mer – kezlerinin değerini yükseltmeye yönelik yatırımlara da devam ediyoruz. Hem or – ganize perakende sektörünün gelişimine hem de yaratılan gelir ve istihdam ile ülke ekonomisine katkı sağlıyoruz.
Geçtiğimiz aylarda yaşanan ve tüm ül – keyi yasa boğan deprem, dayanışmanın değerini bir kez daha gözler önüne ser- di. Bu konuya hassasiyetle yaklaşan bir şirket olarak aldığınız aksiyonları ve destek faaliyetlerinizi anlatır mısınız?
Hepimizde derin yaralar açan felaketin ilk gününden itibaren yönetim portfö – yümüzdeki 9 AVM ile el ele çalışarak bir değerler zinciri ortaya koyduk. Yerel yönetimler, STK’lar, AFAD ve Kızılay ile iş birliği yaparak bölgede bulunan vatan – daşlarımızın eksikliklerinin giderilmesi, maddi ve manevi boyuttaki ihtiyaçların karşılanması için ayni ve nakdi yardım – ları deprem bölgesine ulaştırdık. ECE Türkiye’nin yönettiği tüm AVM’ler, yar – dım toplama merkezi olarak konumlandırıldı. Ziyaretçiler, perakende markaları ve AVM çalışanlarının destekleriyle oluş – turulan 2 bin 500 koli ihtiyaç malzemesi, Kızılay aracılığıyla tırlarla afet bölgelerine sevk edildi. Ortak desteklerin dışında, AVM’ler özelinde çalışmalar da yapıl – dı. Espark AVM’de sanatçı Berra Sözeri Abbas’ın önderliğinde, Tepebaşı Beledi – yesi iş birliğiyle hayata geçirilen oyuncak toplama kampanyasıyla toplanan tüm oyuncakların depremzede çocuklarımı – za gönderilmesi sağlandı. Uluslararası Runtalya Maratonu’nun ana sponsorla – rından biri olan Antalya TerraCity AVM içerisinde kurulan “1 Adım 1 Hayat” ka – yıt standında, sivil toplum kuruluşlarına yaptığı bağışı ibraz eden toplam 3 bin kişi, “1 Adım 1 Hayat” bağış koşusuna katıldı. Katılımcılardan elde edilen tüm gelir, afet bölgelerine bağışlandı.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.