”YENİ NESİL MAĞAZALARIMIZDA HAYATI DİJİTALLEŞTİRİYORUZ”

Dünyanın en büyük teknoloji iletişimi şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu’nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, “herkes için dijital bir gelecek inşa etme” vizyonu doğrultusunda başarıyla yol almaya devam ediyor. Yeni nesil perakende dönüşümü kapsamında mağazalarını yeşil dönüşüme duyarlı, teknoloji ve deneyim merkezleri haline getirmeye odaklanan şirket, “mutlu müşteriler yaratmak” stratejisiyle ilerliyor. 2023’te de en mutlu müşterilere sahip olmayı hedefleyen şirket, kadınların ekonomiye ve iş gücüne katılımını da destekliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Business Türkiye okurları için sorularımızı yanıtlarken, Vodafone’un dönüşüm yolculuğunun haritasını paylaşıyor.

Ülkemizin en büyük uluslararası yatırımlarından biri olan Vodafone Türkiye için 2022 yılı nasıl geçti? Yıl içinde gerçekleştirdiğiniz projelerinizden öne çıkanlar hangileri oldu?

Vodafone Türkiye Bireysel İş Birimi olarak, başarılı bir yılı geride bıraktık. 2022’ye damga vuran işimiz, yeni nesil perakende anlayışıyla mağazalarımızda başlattığımız dönüşüm oldu. Mağazalarımızın bir önceki yenilenme sürecini 2013 yılında başlatmış ve 2014’te tamamlamıştık. Aradan geçen süreçte, teknolojik gelişmeler ve pandeminin de etkisiyle perakende sektöründe önemli gelişmeler oldu. Alışkanlıklarımızın önemli bir bölümünü dijitale taşıdık ve zaman içinde dijital alışkanlıklarımızın daha da yerleştiğini gördük. Bu gelişmelere paralel, biz de Vodafone olarak yeni nesil perakende dönüşümümüzü başlattık. Bu dönüşümle temel hedefimiz, mağazalarımızı müşterilerimiz için yeşil dönüşüme duyarlı, teknoloji ve deneyim merkezleri haline getirmek.

Yeni nesil perakende anlayışı doğrultusunda Türkiye genelinde mağazalarınızı yenileyerek hem daha fazla çeşit ve yeni nesil ürünler sunuyorsunuz hem de sürdürülebilir ve çevreci bir kimlik üzerinde duruyorsunuz. Vodafone Türkiye olarak, söz konusu dönüşümle ilgili çalışmalarınızı ve hedeflerinizi anlatır mısınız?

Müşterilerimizin değişen alışveriş alış- kanlıkları doğrultusunda mağazala- rımızı operatör ürünlerinin yanı sıra daha fazla çeşit ve yeni nesil ürünler de sunabildiğimiz teknoloji mağazaları- na dönüştürüyoruz. Mağazalarımızda cep telefonu, tablet ve bilgisayar gibi cihazların yanı sıra akıllı ev aletleri, akıllı saatler gibi giyilebilir teknoloji- ler, kulaklık ve hoparlör gibi ekosistem ürünleri de sunuyoruz. Yeni nesil pe- rakende anlayışıyla temel olarak müş- terilerimiz “Teknolojide yeni ne var?” diye mağazalarımıza gelsin istiyoruz. Kategori genişletmeyle çok önemli bir adım attık. Yeni nesil ürünlerimizi, operatör bağımsız tüm müşteriler özel kampanyalardan faydalanarak satın alabiliyor. Müşterimizin istediği ürünü Türkiye’nin herhangi bir yerindeki evi- ne gönderebileceğimiz bir yapı kurduk. Yeni nesil mağazalarımızda hem müşte- rilerimiz hem de çalışanlarımızın haya- tını dijitalleştiriyoruz. Müşterilerimiz, dijital asistan TOBi üzerinden mağaza çalışanımıza özel QR kod ile buluşu- yor ve evine istediği cihazın gönderil- mesi gibi daha önce mağazalarımızda bulunmayan birçok hizmeti alabiliyor. Mağaza çalışanlarımız da kullandıkla- rı mobil uygulama üzerinden TOBi ile her sabah mağaza performanslarını ta- kip edebiliyor. Dijital ve perakendenin entegrasyonunu gerçekleştirerek müş- terimizi mağazadan eli boş gönderme- meyi hedefliyoruz. Daha önce sadece satış kanalı olan mağazaları, Vodafone Yanımda ve TOBi’nin gücüyle neredey- se tüm hizmetleri veren birer nokta ha- line dönüştürdük. Yeni nesil perakende anlayışıyla dijital ve fiziksel mağazaları birbirine rakip değil, birbirini tamam- layan unsurlar olarak konumlayıp, müşterimize en iyi deneyimi sağlamayı hedefliyoruz.

Bahsi geçen yeni nesil perakende dönüşümü dahilinde, bugüne kadar kaç mağazanızın dönüşümünü sağladınız?

Bugün 100 mağazamız yeni konsep- timizde hizmet veriyor. Bu mağazala- rımızın dönüşümü için bugüne kadar 100 milyon TL’yi aşkın yatırım yaptık. Tüm Türkiye’de hizmet veren 915 ma- ğazamızın yeni nesil perakende dönü- şümünü fazlara bölüp, tamamlamayı hedefliyoruz.

Müşteri deneyimi, şirketlerin iş yapış biçimlerini direkt etkileyen en önemli unsurlardan biri. Vodafone Türkiye olarak bu konuda hangi projelere odaklanıyorsunuz? Özellikle 2022’de bu alanda ne tür çalışmalar yaptınız?

Müşteri deneyimini artırmak için 2022’de kişiselleştirilmiş entegre kanalların kullanımına ağırlık verdik. Kişiselleştirmeyi, müşterimizin ihtiyacı olduğu zaman ihtiyacı olan ürünü ona uygun iletişim kanalları ve yöntemleri ile sunmak olarak görüyoruz. Müşteri- lerimize sunduğumuz dijital deneyimde Vodafone Yanımda mobil uygula- mamız ve TOBi kişisel dijital asista- nımız önemli rol oynuyor. Özellikle Vodafone Yanımda, tüketicinin nabzını tutabilmemizi sağlayan önemli bir veri kaynağı. Bu uygulamamız, müşterileri- mize tüm ihtiyaçlarını tek platformdan kolayca karşılama imkanı veriyor. Uy- gulamamızın aylık aktif müşteri sayısı 17,7 milyona, aylık ziyaret trafiği ise 300 milyona ulaştı. Bu uygulama saye- sinde edindiğimiz içgörüler doğrultu- sunda kişiye özel tasarım ve görüntü- leme sunabiliyoruz. Bir diğer konu ise omnichannel. Burada, deneyimin her- hangi bir kanala bağlı olmadan, kanal- lar arasında oluşturulabilmesini kas- tediyoruz. Bu kanallar, sadece marka olarak sahip olduğunuz kanallar değil, müşterinin var olduğu her kanal. Mar- kanızın buralarda doğru noktada var olması, bu kanallarda veri toplamanız ve bu veriyi doğru kullanmanız önem kazanıyor.

Özellikle dijital yaşam tarzını benimseyen müşteriler baz alındığın- da, tarifeler de müşteri deneyiminde belirleyici oluyor. Vodafone Türkiye olarak, 2022’de tarifelerde yaptığı- nız en büyük yeniliklerden biri de “Vodafone Flex” oldu. Söz konusu uygulama hakkındaki bilgileri ve avantajlarını anlatır mısınız?

Geçmişte sadece tarifelerle sınırlı bir dünya vardı. Şimdi ise özelleştiril- miş cihazlar, aksesuarlar var. 2022’de Vodafone Flex’i tanıttık. Vodafone Flex, müşterilerimizin ihtiyaç ve talepleri için çok geniş ve çeşitli ürün portföyü sunan son teknoloji dünyası. Vodafone Flex ile müşterilerimize değişen ülke ekono- misinde bütçe dostu fırsatlar, indirim avantajları ve çeşitli ödeme kolaylıkları sağlıyoruz. Müşterilerimiz, zengin seçe- nekler arasından aradığı ürüne kolayca ulaşabildiği gibi kendine uygun ödeme yöntemini de seçebiliyor. Vodafone Flex dünyası “ürünü seç, ödemeni seç ve ko- layca al” ilkesine dayanıyor. Vodafone Flex ile müşterilerimiz ikinci el telefon- larını Vodafone’a getirdiklerinde eski telefonlarını peşinat yaparak, birbirin- den farklı yeni nesil aksesuarlara sahip olabiliyor. Örneğin, eski telefonunuzu Vodafone’a getirerek, akıllı fritözü indi- rimli satın alabiliyorsunuz.

Şirket politika ve stratejilerinde cin – siyet eşitliğini temel alan bir kurum olarak, kadınların güçlenmesine yö – nelik çalışmalarınız oldukça dikkat çekiyor. Bu kapsamda 2022’de bu ko – nuda gerçekleşen projelerinizden ve hedeflerinizden bahseder misiniz?

Vodafone olarak, kadınların ekono – miye ve iş gücüne katılımını destekli – yoruz. Kadınların gücüne teknolojiyle güç katarak, sosyal ve ekonomik hayat – taki varlıklarını artırmayı hedefliyo – ruz. İlk olarak Ekim 2012’de Vodafone Hindistan’da uygulanmaya başla – yan “Angel Store” mağaza konseptini Türkiye’ye de taşıdık. “Vodafone’da Kadın Emeği” adını verdiğimiz pro – jeyle yatırımcısı dahil tüm çalışanla – rının kadınlardan oluştuğu mağaza – larımızı ülke çapında hayata geçirdik. Amacımız, kadınların gelir fırsatlarını artırmak, teknolojiye erişimlerini sağ – lamak ve onları girişimcilik konusun – da teşvik etmek. Halihazırda 11 ilde 15 mağazamız bulunuyor. Bu mağa – zalarımızda toplam 66 kadın istihdam ediliyor. Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında da önemli çalışmalarımız var. Örne – ğin, “Dijital Benim İşim” projemizle 18 yaş üstü kadınlara dijital okurya – zarlık ve dijital pazarlama eğitimleri veriyoruz. Bugüne kadar 20 ilde 11 bini aşkın kadın kursiyere ulaştık. Diğer yandan, kadınların şiddetten korunması amacıyla geliştirdiğimiz “Kırmızı Işık” uygulaması, toplam 375 bin kez indirildi ve aylık bin 500 kul – lanıcıya ulaştı.

Cinsiyet eşitliğini temel alan bir yak – laşımla destek olduğunuz Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’na da uzun yıl – lardır sponsorluk yapıyorsunuz. Söz konusu sponsorluk ile ilgili bilgileri ve önümüzdeki dönem hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Her alanda cinsiyetçi önyargılarla mü – cadele etmek gerektiğine inanıyoruz. Bu inançla başlattığımız “Ben Varım” hareketiyle, genellikle erkeklerle özdeş – leştirilen, erkek egemenliğinde olduğu düşünülen alanlarda kadınların da var olduğunu göstermeyi ve cinsiyetçi algıyı kırmayı hedefliyoruz. Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı spon – sorluğumuz da “Ben Varım” anlayışı – mızı destekleyen önemli bir çalışma. Kurulduğu günden bu yana Beşiktaş Kadın Futbol Takımı’na destek veriyo – ruz. Bu yıl sponsorluğumuzun 11’inci yılını kutluyoruz. Göğüs sponsoru olarak başladığımız bu yolculuğa, son 2 yıldır isim sponsorluğunu da ekle – dik. Hem isim hem de göğüs sponsor – luğumuzu 2022-2023 sezonunda bir yıl daha uzatma kararı aldık. Ayrıca, geçen sezon sponsorluğumuzun 10. yılı için özel olarak tasarlayıp üretti – ğimiz formaların satışından elde edi – len gelirle 200’ü aşkın kız çocuğunun futbol eğitimine katkıda bulunduk. Bu çocuklardan 18’i Beşiktaş JK Kız Fut – bol Altyapı’da oynamaya hak kazandı ve kulübün lisanslı futbolcusu oldu. Bu gelişmeler, bizleri daha fazlasını yapmak için yüreklendiriyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.