”HEDEFIMIZ GLOBALDE DE IŞ DÜNYASININ ‘ALIŞVERIŞ YERI’ OLMAK”
Kurumların ihtiyaç duyduğu tüm ürün ve hizmetleri tek bir platformdan sunan ülkemizin başarılı iş yeri marketi Avansas, 2021 yılı itibarıyla ilk küresel açılımını gerçekleştirerek, yerli yatırım ve ihracatın gücüyle başladığı İngiltere operasyonundan sonra yeni ülkelere açılmak için çalışmalarına devam ediyor. Uluslararası bir şirket olma yolunda ilerleyen Avansas, teknolojiye olan yatırımlarını da hız kesmeden sürdürüyor. 2023 yılında da bugünü ve geleceği şekillendirecek yeni ürünlerini bünyesine eklemeyi hedefleyen Avansas Genel Müdürü Sedat Anak, sorularımızı yanıtlıyor ve hedeflerini aktarıyor.
Avansas’ın CEO’su olarak görev almaya başlayan Gary Fox, şirketin hem Türkiye hem de İngiltere operasyonla- rını yönetiyor. Söz konusu görev değişikliğinin Avansas’a katkılarını anlatır mısınız?
Avansas olarak geçmiş yıllarda attığımız en önemli adımla- rın başında globalleşme sürecimiz geliyor. Türkiye’de iş yeri alışverişinin en önemli adresi olarak konumlanıyoruz. Bu kapsamda, yıllar içinde ülkemizde edindiğimiz bilgi ve bi- rikimi İngiltere’ye taşıdık. Türkiye’de geliştirdiğimiz modeli İngiltere’ye ihraç ettik. Önümüzdeki dönemde İngiltere’deki iş modelimizi farklı ülkelerde de uygulamak, en önemli he- deflerimiz arasında yer alıyor. Bu kapsamda da şirketimizin yeni CEO’su Gary Fox, glo- bal alanda önemli tecrübelere sahip, onun tecrübelerinden faydalanmak istiyoruz. Sayın Fox’un yeni göreviyle birlikte vizyonumuz doğrultusunda İngiltere başta olmak üzere, yurt dışında yatırımlarımıza devam edeceğiz
Uluslararası bir şirket olma yolunda hızla ilerleyen Avansas’ın bu anlamda gerçekleştirdiği faaliyetleri ve he- def projelerinizi öğrenebilir miyiz? İngiltere’deki operas- yona ek olarak diğer ülke operasyonları adına çalışmala- rınız neler?
Birleşik Krallık’taki operasyonumuzu gün geçtikçe büyütü- yor ve geliştiriyoruz. Kısa bir zaman önce avansas.co.uk’in ardından avansaspro.co.uk ile orta ve büyük ölçekli işletme- lere özel avantajlı hizmetlerimizi sunmaya başladık. Bunun- la birlikte Birleşik Krallık dışında yatırım yapacağımız diğer Avrupa ülkeleri için araştırmalarımız devam ediyor. Hedefi- miz, iş dünyasının globalde de “alışveriş yeri” olmak.
Global ölçekte büyüyen e-ticaret hacminin şirketinizdeki yansımaları neler? Şirket bazında pazar değerlendirmele- rinizi alabilir miyiz?
E-ticaret sektöründe dijitalleşme kavramının, son dönemde özellikle de pandeminin getirdikleriyle birlikte artık hayatın vazgeçilmezleri arasında olduğunu söyleyebiliriz. Dijitalleş- me süreci de global ölçekte e-ticaret pazarının büyümesine önemli katkıda bulundu. Tüketici artık e-ticarete güven du- yuyor. Bu güven oranı, yıldan yıla hızla yükseliş gösteriyor. 2022 yılının ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 116’lık artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşti. Sektör pandemi döneminin ardından artan hızla dönüşüm yaşarken, gelecek dönemde de tüketicisiyle karşılıklı iletişim kuran, şeffaf, hesap verebilen ve sürdürülebilir politikaları benimseyen organizasyonların öne çıkacağını düşünüyo- rum. Pandemi, hızlı ve hijyenik teslimatı, tüketici kararları, içgörü çalışmalarını ve alışveriş sonrası müşteri iletişimini, online dünya, teknolojik altyapının önemini bizlere açık bir şekilde gösterdi. Tüketicinin oluşturduğu bu talep havuzu ile birlikte değerlerinden kopmadan, mevcut konumunun avantaj ve dezavantajlarını bilerek, güven verici bir şekilde uyum sağlayan bir gelecek, sektörümüzü bekliyor diyebiliriz.
Türkiye genelindeki araştırmalarınızla iş dünyasının nab- zını ölçmeye devam ediyorsunuz. Geçtiğimiz yıl “Pandeminin İnsan Kaynakları Süreçlerine Etkisi” başlıklı araştırmanızı yayımladınız. Söz konusu araştırmanın içeriğini ve çıkan sonuçların değerlendirmesini alabilir miyiz?
Tüketicilerimizi doğru bir şekilde anlamak için sürekli ola- rak içgörü araştırmaları yapıyoruz. Biz büyüklüğü ne olursa olsun müşterilerimizin taleplerini yıl boyunca dinliyoruz. Araştırma konularımızı da hem dönemin koşullarına göre hem de müşteri taleplerine göre şekillendiriyoruz. Hem sek- törümüzün hem tüketicimizin hem de çalışanların mevcut durumlarını, istek ve ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve gelecek dönem planlarını her araştırmada üzerine ekleme yaparak öğrenmeye, öğrendiğimizi anlamlandırmaya ve bu doğrul- tuda aksiyon almaya odaklanıyoruz. “Pandeminin İnsan Kaynakları Süreçlerine Etkisi” araştırma- sının en önemli çıkarımlarından biri şu: İşe alımlarda en çok dikkat edilen ilk 4 özellik, tecrübe, maaş beklentisi, eğitim alınan bölüm ve dijital dünyaya hakimiyet oldu. Buradaki alt başlıklardan dijital dünyaya hakimiyet, son dönemde dünya- nın değişimini gösteren en önemli örneklerden biri. Ayrıca, zamanını doğru yönetebilen, değişime hızlı uyum sağlayan ve esnek olabilen profiller, kendilerini daha ön plana çıkar- mayı başardı. Bununla birlikte yine gördük ki firmaların yüzde 73’ü yeni normal çalışma düzeni sonrasında mevcut çalışanlarının dijital yetkinliğini artırmaya odaklanıyor. Biz de her alanda dijitalleşmenin yoğun etkisine odaklanıyor ve çalışmalarımızı bu kapsamda gerçekleştiriyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.