“MÜŞTERİ DENEYİMİNDE KALICI ÇÖZÜMLER”
İstikrarlı bir şekilde büyümesini sürdüren e-ticaret satışlarının küresel ölçekte 2024 yılına kadar 6,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Hal böyleyken e-ticaret sadakat programları da her zamankinden daha önemli hale geliyor. Günümüzün tüketici – si çok daha bilinçli ve seçici hareket ediyor. Müşterilerinin sadakatini kazanmak ve korumak isteyen şirketler için söz konusu programları kullanmak zorunluluk haline geldi. E-ticaret siteleri için istikrarlı bir strateji oluşturma konusunda önemli bir yer tutan programlar, şirketler için büyük avantajlar sağlıyor. Var olan müşterileri daha sık alışveriş yapmaları veya markayla daha sık etkileşim kurmaları için elde tutmaya ve onlarla etkileşime geçmeye yönelik çalışan sadakat programları, en iyi müşteri de – neyimini sunmak için en etkili yolları sunuyor.
BENZERSIZ DENEYIMLER
Tüketicinin isteklerini karşılamak, benzersiz deneyimler yaratmak, güncel kalmak ve gelecekteki yönlendirmeler için sürekli olarak gelişen sadakat programlarının yar – dımcı olabileceği en büyük alan, RMW Commerce Consulting CEO’su Rick Watson’a göre tüketicinin her seferinde yeni bir marka seçmek yerine aynı markadan ek ürün – ler satın almaya devam etmesini kolaylaştırmak. Bir SaaS teknoloji sağlayıcısı olan Antavo’nun hazırladığı ”E-Ticaret Sadakat Programları Kılavuzu”na göre şirketinize uygun sadakat programı türlerinden bazıları şu şekilde sıralanıyor:
• Puan bazlı sadakat programları
Müşteriler yalnızca satın alma işlemlerinde değil örneğin sosyal medyada ürün say
–
falarını paylaşmak, profillerini tamamlamak veya bir bültene abone olmak gibi çeşitli
etkileşimler için de puan kazanabiliyorlar.
• Katmanlı sadakat programları
Sistem, tüketicilerin program boyunca ilerlemelerine, daha fazla para harcadıkça veya
daha fazla puan kazandıkça daha iyi avantajlar elde etmelerine olanak tanıyor. Daha
yüksek katmanlar, daha özel marka deneyimleri ve birçok kişinin elde etmek için ça
–
lışacağı ödüller olan VIP ödülleri ile ilişkilendiriliyor. Katmanlar marka içindeki bir
durumu temsil ettiğinden müşteriler durumlarını kaybetmemek için ek satın almalar
yapmaya daha yatkın oluyor.
• Avantaj programları
Tüm üyelere koşulsuz olarak fayda sağlıyor. Alışveriş deneyimini daha keyifli hale
getirmeyi veya marka bilinirliliği oluşturmayı hedefleyen markalar için ideal.
• Hibrit programlar
Birçok e-ticaret şirketi, verimliliği en üst düzeye çıkarmak için yukarıdaki program
türlerinden öğeleri karıştırıp eşleştirerek hibrit türde bir sadakat programı seçiyor.
AKTIF UYGULAMALAR
Bugün söz konusu programları kullanan sayısız şirket hem iş süreçlerinden hem de geri dönüşlerden oldukça memnuniyet sağlıyor. Örneğin Nike aktif bir model kulla – nıyor. Marka, üyelerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için farklı eğitim uy – gulamaları oluşturuyor ve tüketicinin elde ettiği başarıları devam ettirme isteği aynı zamanda sadakati de sağlıyor. Designer Shoe Warehouse, müşterilerini her alışveriş için puanla ödüllendiriyor. Böylece müşteriler daha fazla harcadıklarında belirli bir ödül seviyesini ulaşmış oluyorlar. Starbucks, müşterilerini oluşturduğu uygulamaya yönlendirerek Indigo, Indigo’s Plum Rewards programıyla topluluk üyelerine mağa – zada ya da çevrimiçi alışveriş yapmaları için ekstra puan sağlıyor. Tüketici ile ilgili bilgi toplayarak onlara özel avantajlar ve iletişim imkanı sunuyor. TOMS, uyguladığı sadakat programı ile müşterilerin yaptıkları her harcamada ayakkabı bağışı yapmala – rını sağlıyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.