“HEDEFİMİZ SAĞLIK TURİZMİNDE LİDER OLMAK”
1 934 yılında başladığı yolculuğunu kuşaklar boyu sürdürerek bugünlere ulaşan A&S Yatırım Holding güçlü bir aile şirketi olarak faaliyet alanlarını büyütmeye devam ediyor. Pandemi süreçlerini yeni üretim ve istihdam alanları ile zirvede geçiren Holding, birçok sektörde çalışmalar gerçekleştiriyor. Önceliğini sağlık turizmi ve enerji alanlarına veren şirket, yatırımlarını da bu doğrultuda gerçekleştiriyor. İstikrarlı duruşuyla ülke ekonomisine katkıları da her geçen gün büyüyen A&S Yatırım Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Akkuş sorularımızı yanıtlıyor ve Business Türkiye okuyucularına gelecek planlarını anlatıyor.
A&S Yatırım Holding kuşaklardır hizmet veren ve ülke ekonomisine katkıda bulunan bir şirket. Siz de başarılı bir yönetici olarak aile geleneğini devam ettiriyorsunuz. Öncelikle nesiller boyu devam eden yolculuğu sizden dinleyebilir miyiz?
A&S Yatırım Holding, 2007 yılında benim tarafımdan ku – ruldu. Kuruluş amacı Ortadoğu’dan özellikle Körfez Böl – gesi’nden Türkiye’ye sermaye, sıcak para akışını sağlamak ve Türkiye’de o tarihte mevcut olan projeleri fonlamaktı. Fakat esasen holdingin temelleri bizim aile şirketimizin 1934 yılından ticarete başlaması ile atılıyor. Ailemiz tekstil sektöründe dünyaya kumaş ve tekstil ürünleri ihracatı ya – pan bir şirkete sahip. 1934 yılında babamın babası tarafın – dan kurulmuş. O tarihten bu yana devlete vergi ödeyen bir şirketiz. Daha sonra 2007 yılında da A&S Yatırım Holding olarak finansal danışmanlık şirketi vermek üzere faaliyetle – rimiz başladı. Amaç Körfez’den Türkiye’ye para getirmekti. O tarihten bu zamana kadar geçen zamanda 28 şirkete sahip bir holding büyüklüğüne ulaştık. Bünyemizde finans, gay – rimenkul, enerji, ihracat, turizm, medya, eğitim, perakende ve bilişim sektörleri yer alıyor. Bu sektörlerde faaliyet sür – dürüyoruz.
Birçok sektörde hizmet veren bir şirket olarak, bulunduğunuz sektörlerde gelinen noktayı ve büyüme rakamlarınızı öğrenebilir miyiz?
A&S Yatırım Holding, kurulduğu günden bu zamana kadar Türkiye’ye 5,5 milyar dolar sermaye, sıcak para getirdi. Hem Ortadoğu’dan hem de dünyanın başka yerlerinden bir çok enerji ve AVM gibi ticari gayrimenkul projesini fonladık, finansman sağladık. Pazar payında özellikle yabancı finansman konusunda sektörde lider şirket durumundayız. Enerji sektöründe 2009 yılında güneş enerjisi ve gaz santrali alanında yatırım yaptık. Daha sonra 2014 yılında bu yatırı – mımızı Koreli bir enerji şirketine sattık. İhracatta ise zaten tekstil ihracatında aileden gelen bir tecrübeye sahibiz. Şu anda kozmetik, spor malzemeleri ve sağlıklı yaşam ürünle – ri alanlarında 18 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Turizm sektöründe de sahip olduğumuz acente ile hizmet veriyoruz. Birçok otelde rezervasyon ve ön rezervasyon satışı, bilet ve turistik seyahat paketleri satışı ile aktif durumda olan bir tu – rizm şirketimiz var. Medya yatırımımız 2013 yılında oldu. 3 yıl sonra hisselerimizi satarak ayrıldık. Ancak bir medya şirketimiz hala mevcut ve ileride bu alanda tekrar yatırım yapmayı planlıyoruz. Eğitim alanında iki tane öğretim ku – rumunun finansal ortağıyız. Bu sektörlerde pandemiden önce yılda 110 milyon Euro ihracata ulaştık. Pandemi ile be – raber ihracat durma noktasına geldi ancak sağlık ürünleri ve maske üretimi yaparak 50 milyon Euro‘yu yakaladık.
Birçok alanda ihracat gerçekleştiren bir şirket olarak faaliyetlerinizi öğrenebilir miyiz?
A&S Yatırım Holding, şu anda 18 ülkeye ihracat yapıyor. Hazır giyim, tekstil ürünleri, spor malzemeleri, renkli koz – metik, sağlıklı ürünleri ihracatı gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda know-how ihracatı da yapıyoruz. Kazanmış oldu – ğumuz tecrübeyi, özellikle Ortadoğu’daki deneyimlerimizi birçok firmaya danışmanlık vererek aktarıyoruz. Onların burada faaliyet göstermeleri konusunda önlerini açıyoruz. Know-how ihracatı, bizim en çok gurur duyduğumuz, en çok altını vurguladığımız konu.
İş dünyasında yer alan bir aile şirketi olarak ilkeleriniz neler oldu? Bu anlamda ülkemizde bulunan aile şirketle – rine ve KOBİ’lere önerileriniz neler?
Biz iş dünyasını bir bayrak yarışı olarak görüyoruz. İş dün – yasına bir han olarak yaklaşıyoruz. Bu handan gelip geçen kervanları, ticaret yapan şirketler ve kişiler olarak değerlen – diriyoruz. Bu handa devamlı yer almak, devamlı iyi hizmet vermek, gelip geçen insanların en iyi hizmeti almasını sağla – mak bizim görevimiz. En büyük stratejimiz, bu bayrak yarı – şında güven ilkesine uymak. Ticarette en önemli şey güven. Ben dördüncü kuşağım, benden sonra gelecekler beşinci kuşak olacak. 1934’ten beri aşağı yukarı 100 yıla yakın bir zaman Türkiye’de istihdam sağlıyoruz, vergi veriyoruz. Türk ekonomisine değer kazandıran bir aileyiz. Türkiye’deki aile şirketleri ve KOBİ’lere, uzun vadeli stra – teji geliştirmelerini öneriyorum. Minimum 10 yıllık, uzun vadede ise 50 yıllık strateji yaparak şirketlerinin büyüme planlarını, her türlü riski değerlendirerek yapmalarını tav – siye ediyorum. En büyük yatırımın da aile bireylerine yani insanlara yapılmasının gerekliliğinin altını çiziyorum. Çün – kü sizden sonra da bu işi onlar devralacak, onlar götürecek, onlar devamını sağlayacak.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.