Kişiselleştirmeyi ve koşulsuz müşteri mutluluğunu odağına alan alışveriş uygulaması Hopi, yenilikçi çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. SAS ile gerçekleştirdikleri iş birliğiyle kişiselleştirilmiş kampanya yönetimlerini güçlendiren uygulama, yapay zeka destekli yeni bir ortam yaratıyor. Geçtiğimiz günlerde, yeni nesil ödeme yöntemini devreye alarak Hopipay ile fintech alanında da liderlik vizyonuna odaklanan Hopi, kullanıcılarına akıllı alışveriş deneyimini sunuyor. Şimdilerde, yeni arayüzünü kullanıcıları ile buluşturmak üzere çalışmalarına devam eden şirket, hayata geçireceği çalışmalar ile metaverse evreniyle kesişecek noktalar yaratacak. Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın sorularımızı yanıtlarken, yolculuklarındaki ana stratejilerini bizlerle paylaşıyor.

Hiper kişiselleştirme, perakende ve e-ticaret sektörü için önemli trendlerden biri. Akıllı alışveriş uygulaması Hopi olarak, geçtiğimiz yıl analitik şirketi SAS ile önemli bir iş birliğine imza attınız ve yapay zeka destekli yeni bir ortam yaratmaya odaklandınız. Bu alandaki gelişmelerden bahsedebilir misiniz? Gelecek hedeflerinizde neler var?

Hopi, yenilikçi bir anlayışla geliştirilen, ilklere öncülük ederek, ezber bozan bir mobil alışveriş uygulaması. Müşteri deneyiminin tüm yönlerini geliştirmeyi amaçlayan, hayranlık uyandırıcı bir dizi yazılım aracından destek alarak hayata geçirdiğimiz uygulamamız ile “kişiselleştirilmiş kampanyalar” konusunda sektörün öncülerinden biriyiz. Şimdi yine bir alanda daha öncü adımlar attığımız dönemdeyiz. Ana odak noktamız artık hiper kişiselleştirme. Günümüzde kişiselleştirme, bir müşterinin demografik ve kişisel bilgilerine hakim olmaktan çok daha öte bir noktaya gelip bir pazarlama stratejisine dönüştü. Bugün Hopi’nin yapay zeka yazılımı sayesinde kişiselleştirilmiş teklifleri ve kampanyalarından 13 milyon kişi yararlanıyor ama daha gidilecek çok fazla yol var. Biz de bu yolculukta dünya analitik devi SAS ile ilerlemeye karar verdik. Kişiselleştirme konusunda Türkiye’de lider pazarlama uygulaması olarak, tüketicisi verisini işlerken machine learning (makine öğrenimi) teknolojisini kullanıyoruz ve daha fazlası için yeni teknolojileri ve platformları inceliyoruz. SAS ile yaptığımız iş birliğiyle kişiselleştirilmiş kampanya yönetimimizi bir adım daha öteye taşıyoruz ve hiper kişiselleştirme dönemine yeni bir adım atmanın heyecanını yaşıyoruz. SAS ile iş ortaklarımızı Hopi kullanıcılarıyla en doğru zamanda, en iyi teklifle buluşturacağımız yapay zeka destekli yeni bir ortam yaratıyoruz. Üye markalara sağladığımız ek satış, sepet artışı ve yeni müşteri kazanımı gibi ticari faydaları maksimize edecek şekilde yeniden tasarlayabileceğiz. Farklı sektörlerden 300’den fazla üye markayı barındırdığımız bu ekosistemde yapay zeka ile müşteri yolculuklarını tahmin etmek ve tekliflerin hiper kişiselleştirilmesinin hem bizlere hem de iş ortaklarımıza büyük verimlilik sunacağına inanıyoruz. Bu çerçevede klasik segmentasyon tekniklerini geride bırakarak, her müşteri birbirinden farklıdır ve her müşteri tek bir segmenttir yaklaşımına geçtik. Dolayısıyla kısıtlı sayıda segmenti yönetmekte kullanılan yöntemleri de geride bırakarak milyonlarca müşteriyi tek segment olarak yönettiğimiz yepyeni bir teknolojiyi de işimizin bir parçası haline getiriyoruz. Hiper kişiselleştirme stratejimizle tüketicilerimiz ve markalar arasındaki tek yönlü ilişkiyi çok yönlü ilişkiye çeviriyor ve pazarlama teknolojileri şirketine dönüşüm yolculuğumuzda oldukça güçlü bir adım atmaya hazırlanıyoruz. Proje tamamlandığında, geleneksel segmentasyon yöntemlerinden farklı olarak, Hopi içerisindeki her bir müşterinin ayrı bir segment olduğu yeni bir müşteri analitiği çözümüne kavuşacağız. Bu da bizimle çalışan iş ortaklarımızın dönüşüm oranlarını neredeyse 3 katına çıkarma anlamına gelecek.

Hopi’nin, hızlı ve güvenilir alışveriş yapmayı sağlayan yeni ödeme yöntemi Hopipay, şirketin fintech alanındaki liderlik hedefinde güçlü bir atılım olarak dikkat çekiyor. Söz konusu ödeme sisteminin kullanıcılara sağladığı fırsatlar neler? Genel olarak başka hangi atılımları hedefliyorsunuz?

Mobil, e-ticaret pazarı pandemi öncesi toplam e-ticaret pazar büyüklüğünün yüzde 41’ine sahipken, pandemiyle birlikte bu oran yüzde 53’e yükseldi. Büyük veri işlemeyi kullanan yeni teknolojiler, şirketlerin değişen tüketici tercihlerini başarılı bir şekilde hedeflemesine ve kişiselleştirilmiş pazarlama faaliyetlerinde bulunmasına olanak tanıyor. Bu nedenle, hızlı ve güvenilir alışveriş yapmayı sağlayan yeni ödeme yöntemimiz Hopipay’i devreye aldık. Günümüz alışveriş kültüründe ürün, hizmet çeşitliliği ve fiyatlandırma karar verme sürecinin en baskın faktörleri. Tüm bu faktörler arasında “marka” olabilmek ya da ivmeyi koruyabilmek oldukça güç ve üzerinde yoğun emek harcanması gereken bir konu. Çünkü teknolojiyle birlikte tasarım gücü, marka, yenilikçi (inovatif) pazarlama stratejileri gibi kavramların yanı sıra teknolojinin getirdiği kolaylıkları ve güveni sağlamak da öncelikli faktörler arasında yerini aldı. Bu nedenle biz de yeni nesil ödeme yöntemini, kısa sürede devreye aldık ve Hopipay ile fintech alanında liderlik vizyonuna odaklandık. Dijital cüzdan uygulamamız Hopipay, alışılagelmiş ödeme yöntemlerine çok daha kolay ve hızlı bir alternatif olmakla beraber kullanıcılarına harcarken kazandıran, bütçe dostu akıllı alışveriş deneyimi sunuyor. Hopipay, öncelikle bir dijital cüzdan. Hopipay, Hopi anlaşmalı iş yerlerinde yaptığın harcamalarda avantajlar sağlayan, ücretsiz para gönderip alabildiğin bir altyapıya sahip olan yeni nesil ödeme yöntemi.

2022 yılı için hazırladığınız yol haritanızda öne çıkan konu başlıkları neler? Bu yıl için oluşturduğunuz stratejik hedefler neleri kapsıyor?

Ekosistemimiz içinde bulunan üyelerimize ve iş ortaklarımıza fayda sağlamayı odağına almış bir pazarlama teknolojileri şirketiyiz. Öte yandan trendleri de yakından takip ediyoruz. Faydayı iş yapış merkezimize alıp, yenilikleri takip ederken önümüzdeki dönemde de teknolojik yatırımlarımızı artıracağız ve fintech alanında liderlik vizyonumuzu kuvvetlendireceğiz. Buradaki ana hedefimiz, pazarlama teknolojileri şirketi olma yolculuğumuzu başarıyla devam ettirmek. Yakın dönemde, yaratıcı ruhumuz ile gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmaları “WeHopi” adını verdiğimiz bir çatı altında topladık. Ortak hayaller peşinde koştuğumuz çalışanlarımız ile inşa ettiğimiz evrene “Dreamers”, işlerini geliştirmek için güçlü bir takım ruhu ile çalıştığımız iş ortaklarımıza “Partners” ve mutlu alışveriş deneyimi sunduğumuz kullanıcılarımıza “Us” ismini verdik. Yaratıcılıkla ve takım ruhuyla, çalışanlarımız, kullanıcılarımız ve iş ortaklarımız ile içimizden geldiği gibi büyük bir aileyiz. Birlikte çalışmak ve mutluluk yaymak amacı güden bu güzel ailemiz ile alışveriş deneyimini her geçen gün iyileştiren çalışmalara imza atacağız. Öte yandan dijital dönüşümde yerini almak isteyen şirketlerin aldıkları tüm kararlarda ve süreç yönetiminde veriyi ön plana çıkarması, veriye odaklı davranması bir gereklilik. Bunun farkında olarak, yatırımlarımızı veriyi daha iyi okuyabilme ve işleme fırsatı sunacak çalışmalara aktarıyoruz. İş ortaklarımıza “danışmanlık” veren bir konumdayız. Sahip olduğumuz müşteri datası ve teknolojik yetkinliklerimiz ile işlerini büyütmeleri noktasında onlara fayda sağlıyoruz. Bu yıl içerisindeki planlarımızdan biri de Hopi’nin yeni arayüzünü kullanıcılarımız ile buluşturmak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.