Organize perakende sektöründe fark yaratan Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, son iki yıldır başarıyla sürdürdü – ğü bayilik sistemiyle yerli esnaf ve girişimciyi desteklemeye devam ediyor. Türkiye genelinde yaklaşık 800 mağazası, 12 deposu ve online marketinde gıdadan temizliğe, kişisel bakımdan elektroniğe geniş ürün gamıy – la yılda 140 milyon müşteriye dokunan şirket, “Doğrusu CarrefourSA’da” mottosuyla büyüme hikayesini esnaf ve girişimcilerle sürdürüyor. Bu kapsamda en son İzmir Alsancak’ta 100. mağazasının açılışını gerçekleştiren CarrefourSA’nın hedefinin 3 yıl içinde bin bayiye ulaşmak olduğunu CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, açı – lış konuşmasında belirtti.
“ESNAFIMIZ İLE AYNI ÇATI ALTINDA BULUŞUYORUZ”
Ülkemizde organize gıda perakendesinin henüz gelişme evresinde olduğunu hatırlatan Batum, “Türkiye’de organize gıda perakendesinin payı henüz yüzde 35-40 civarında. Oysa Avrupa’da bu rakam yüzde 90’lara varıyor. Tüm dünyada sektör bu yönde evriliyor. Esnafımız ile aynı çatı altında buluşmayı tercih ettik” dedi. “Birçok bölgemizde güçlü esnaflarımız var; bakkal, tekel ya da küçük marketler de artık ikinci nesil yönetime geçmeye hazırlanıyor. Bu kuşak, katma değerli hizmet, dijital teknolojiler ve müşteri deneyiminde farklılaşma konularına daha hakim. Fark yaratmak istiyorlar. İşte bu ikinci nesil de radarımızda” diyen Batum sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu sistemde esnaf ve girişimciler, hem Carrefour Grubu’nun hem de Sabancı markasının gücünü arkasında hissediyor. Bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama becerilerimiz ve dijital teknoloji altyapımızla esnafımız CarrefourSA tabelası altında ailemizin bir parçası oluyor. Ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda esnafımıza destek vererek, bulunduğu bölgede doğru ürünü, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle tüketiciye sunmasını sağlıyoruz. Bugün bayilik yapılanmamızla 23 şehirdeyiz. CarrefourSA olarak ise 40 şehirdeyiz. Türkiye’nin birçok farklı şehrinden bayilik kapsamında talep alıyoruz; yıl sonuna kadar 200’ün üzerinde bayiye ulaşmayı planlıyoruz. Yakın dönem hedefimiz ise oldukça net. 3 yıl sonunda bin bayiye ulaşmayı bekliyoruz.”
YATIRIM KOLAYLIKLARI
Bayilik sisteminin girişimci ve esnaf için kârlılığına da dikkat çeken Batum, yapılacak yatırımın, bayiliğin konsepti ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebileceğini; metrekare başına yaklaşık 2.500-3000 TL civarında bir yatırım rakamı öngördüklerini sözlerine ekledi. Stok yönetimi için ilk yatırımda girişimcilere taksitlendirme, sattıkça ödeme gibi kolaylıklar da sağladıklarını ekleyen Batum, “Ayrıca dijital altyapılanması, eğitimleri, istihdam yaratma ve yönetme, tedarik yönetimi gibi konularda destek veriyoruz. Yatırımın geri dönüş süresi ise 2 yılda tamamlanabiliyor” dedi. 2022 ve sonrasında CarrefourSA’nın kendi marketleri ve bayilik sistemiyle eş zamanlı büyüme planı bulunduğunu da vurgulayan Batum, “Bunun için sadece bu yıl 200 milyon TL civarında yatırım yapıyoruz. Bu hem marketleri hem de dijitalleşme sürecini kapsıyor” diye ekledi. CarrefourSA’nın taze gıda, yaş sebze-meyve, et ve balıkla deniz mahsullerini de içeren 50 bin farklı çeşitte zengin ürün gamının yanı sıra private label olarak adlandırılan öz markalı ürünlerin de bayilerde satışa sunulduğunu hatırlatan Batum, “600’den fazla öz markalı ürünümüz için bayilerimizden yoğun bir talep alıyoruz. Yerli üretici ağımız ile üretimi artırmaya ve bayilerimizin raflarında daha yaygın şekilde yer almalarına yönelik çalışmalarımız devam edecek.” dedi
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.