DİJİTAL MÜŞTERİ DENEYİMİNDE VODAFONE TEKNOLOJİSİ
Dünyanın en büyük teknoloji iletişimi şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu’nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, sürekli gelişen dijital ve IT gücünün bir sonucu olarak önemli başarılara imza atmaya devam ediyor. Ülkemizin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından olan Vodafone Türkiye; IT yeteneklerinin müşteri bakış açısıyla sahada gözlemlenerek değerlendirildiği IT4C (IT for Customers) kıyaslama sonuçlarına göre, hem lokal pazarda hem de Avrupa bölgesinde birinci olmuş durumda. “Tek Teknoloji Ekibi” anlayışıyla faaliyet gösteren Vodafone Türkiye; müşterileri için en iyi bağlantı ürünlerini ve platformlarını, kurum içinde geliştiriyor ve yönetiyor. Vodafone Türkiye IT İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşegül Arıcan Şeker hem sorularımızı yanıtladı hem de “kusursuz bir dijital deneyim” yaratmak adına odaklandıkları projeleri anlattı.
Kariyer yolculuğunuzda Vodafone Türkiye’deki görevinize yakın bir zamanda atandınız. “Büyüyen Türkiye’nin büyüyen operatörü” olmaya odaklanan Vodafone Türkiye’de göreve geldiğinizden bu yana yaptığınız çalışmalar hakkında bilgi alabilir miyiz?
Teknoloji sektöründe 28 yılı aşan deneyime sahibim. Kariyerim boyunca çok sayıda büyük ölçekli teknoloji ve dijital dönüşüm projelerinin yanı sıra inovasyon odaklı yeni kanalların geliştirilmesi ve yönetimine de öncülük ettim. Ekim 2021’den bu yana Vodafone Türkiye IT İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyorum. Şirketimizin bilgi işlem altyapısının yönetilmesinden sorumluyum. Göreve geldiğim günden bu yana sürekli gelişen dijital ve IT gücümüzün bir sonucu olarak önemli başarılara imza attık. Vodafone Grubu’nun organizasyonuyla Gartner tarafından 15 ülkede yürütülen, IT yeteneklerinin müşteri bakış açısıyla sahada gözlemlenerek değerlendirildiği IT4C (IT for Customers) kıyaslama sonuçlarına göre, Vodafone Türkiye olarak hem lokal pazarda hem de Avrupa bölgesinde birinci olduk. Vodafone Grubu ile ortak projemiz Vodafone Happy, grubumuzun bu yıl uluslararası çapta düzenlediği Büyük Veri ve Yapay Zeka Ödülleri’nde “En İyi Ekiplerarası İş Birliği” kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. Aynı ödül programında, 5 farklı ürünümüzle 5 ayrı ödül aldık.
Hedefleriniz arasında; 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmak da yer alıyor. Vodafone’un IT alanındaki hedefleri ve bu kapsamdaki çalışmaları nelerdir?
Vodafone IT olarak temel hedefimiz, müşterilerimize en iyi dijital deneyimi sunarken, şirketimiz için de yeni büyüme fırsatları oluşturmak. Bu hedefe ulaşmak için izlediğimiz yolları; güvenilir, yüksek hızlı ve verimli yakınsanmış ağlar kurmak; veri ve zeka ile desteklenen kusursuz bir dijital deneyim yaratmak; her zaman devrede olan ve “sıfır dokunuş” ilkesine dayanan bir operasyonel mükemmelliğe ulaşmak; hem müşterilerimiz hem de toplum için güvenli ve bağlantılı bir gelecek sunmak olarak özetleyebiliriz. Her şeyin çok hızlı değiştiği günümüzde, değişen müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap vermek çok önemli. Teknolojimizin de buna uygun olarak esnekliğine ve adaptasyon yeteneğine önem veriyor, bu doğrultuda yatırımlar yapıyoruz. Ürün ya da servis geliştirirken, almak yerine yapmaya odaklanıyoruz. Bu noktada, her geçen gün artan iş birliklerinden ve grup projelerinden faydalar sağlıyoruz. Veriden değer yaratmaya ve veriye dayalı karar verme yapılarını geliştirmeye önem veriyoruz. Sadelik ve standardizasyon anlayışımızla daha düşük maliyetlerle müşteriye daha hızlı hizmet sunma süresi sağlayabiliyoruz.
Vodafone Grubu olarak “One Tech Team” olarak adlandırdığınız “Tek Teknoloji Ekibi” anlayışıyla faaliyet gösterdiğinizi biliyoruz. Söz konusu organizasyonun içeriğini ve çalışmalarını anlatır mısınız? Bu çalışmalarda önümüzdeki dönem için hangi projeler ön plana çıkıyor?
Vodafone Grubu olarak “One Tech Team” adını verdiğimiz “Tek Teknoloji Ekibi” anlayışıyla faaliyet gösteriyoruz. Global çapta ölçeklenen bu ekip, birinci sınıf mühendislerden oluşuyor ve birinci sınıf müşteri deneyimi sunmaya odaklanıyor. Bu çalışma anlayışı, bize daha fazla uluslararası etkiye sahip büyük ve dinamik bir teknoloji ekibinin parçası olma fırsatını sunuyor. Bu ekiple global değişime öncülük ederken yerel deneyimimizi de geliştirme ve profesyonel olarak büyüme fırsatı elde ediyoruz. Müşterilerimiz için en iyi bağlantı ürünlerini ve platformlarını kurum içinde geliştiriyor ve yönetiyoruz. Dijital hizmetlerini bizim bağlantımız üzerinden sunan stratejik ortaklarımıza en iyi deneyimi yaşatıyoruz. “Önce Dijital” anlayışımız ve yüksek uzmanlık seviyemiz ile müşterilerimize de en iyi hizmeti veriyoruz. Diğer yandan, tek bir takım olmanın avantajını kullanarak, çalışanlarımıza yurt dışında görev alma imkânının çok daha fazla sunabiliyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.