Dünyaca ünlü Charico’s Burger markasının pazarlama müdürü oldu- ğunuzu düşünün. Aşağıdaki tüketicilerden hangisi sizin için daha ideal bir müşteridir? Gennaro: Her gün Charico’s Burger yerim, asla başka bir yerde hamburger yemem. Savastano: Genellikle fast-food tarzı yiyecekleri seven biriyim, canım ham- burger çekerse evimin az ilerisinde McDonald’s var oraya gidiyorum. Ka- labalık bir grupla gideceksek eğer YesBurger’ı bazen de Charico’s Burger’ı tercih ediyorum. Cevaplarınızı duyar gibiyim. Hepiniz elbette Gennaro diyorsunuz. Kabul olması gereken Gennaro ancak sizce de biraz sıra dışı değil mi? Hangimiz sürekli aynı şeyi yiyoruz. Sonuç itibarıyla tüketiciler markanızı ne kadar çok tercih ederse o kadar iyi değil mi? Peki Savastano gibi olan tüketiciler ne ola- cak? Evet, Savastano’lar hiçbir zaman yoğun alıcı olmayacaklar, tek bir mar- kaya sadık kalmayacaklar ve hiçbir zaman bir lovemark’ları da olmayacak. İnanın birçok tüketici Savastano gibidir. Markaların peşinde gitmesi gereken ve markaları büyütecek olan kitle Savastano’lar. Hadi başlayalım. Birkaç sayı önce “Sadakatsiz Birliktelik” başlıklı bir yazı yazmıştım. (Daha önce yazmış olduğum Aşk ile Yap yazımdan sonra en çok oku- nan, paylaşılan, yorum yapılan olumlu/olumsuz eleştiri alan bir yazı idi.)
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.