Türkiye’nin lider ev tekstili ve dekorasyon markası MadameCoco, 2021 yılında 5 ülkede açtığı 8 farklı mağazasıyla yurt dışında büyümeyi sürdürüyor. Türkiye’de ev tekstili ve dekorasyon alanında akla gelen ilk marka olan MadameCoco; tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreciyle birlikte ortaya çıkan ve gerekli olan köklü değişimleri ve dönüşümleri çevik bir şekilde bünyesine kattı. Bu süreci hem mağazalaşma hem de e-ticaret tarafında güçlü stratejik adımlarla yürüten MadameCoco’nun Genel Müdürü Cemal Cem Işık alışveriş tercihlerini ve nedenlerini bizlerle paylaştı.
Tüm dünyayı, tüketici alışkanlıklarını ve iş yapış şekillerini etkileyen pandemi, sizinalışveriş tercihlerinizi nasıl etkiledi?
Pandemi nedeniyle dünya genelinde çok zorlu bir süreçten geçtik. Özellikle tam kapanma, evden çalışma ve karantina dönemleri yaşam biçimimizde ve tercihlerimizde önemli değişiklikleri de beraberde getirdi. Benim de pandemi döneminde alışveriş tercihlerimde gözle görülür bir değişim oldu. Pandemi öncesinde çok daha sosyal bir hayatım olduğu için daha çok dışarıda kullanabileceğim ürünleri alışveriş listeme eklerken,pandemi ile evde geçirdiğim sürenin artması ve fiziksel toplantıların azalması ile yeni yaşam koşullarında konforumu artıracak ürünlere yöneldim.
Tüketiciyi çok iyi anlayan ve isteklerini yakından takip eden bir marka MadameCoco. Tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarında ev ürünleri ön plana çıkanlardan oldu. Sizin alışveriş listesine eklediğiniz yeni ürünler neler oldu?
Pandemi döneminde evde geçirilen zamanımın artmasıyla paralel olarak ev alışverişlerim arttı. Madame Coco olarak bu duruma çok yakından şahitlik ettik. Bu dönemde herkes için evlerini güzelleştirmek ve ev dekorasyonunda değişiklikler yapmak adeta bir terapigörevi gördü.
Ev alışverişi ile birlikte online toplantıları daha rahat yapabileceğim ekipmanları alışveriş listeme ekledim. Bluetooth kulaklığımı yeniledim, bilgisayarım için harici bir kamera aldım. Bunlar daha kaliteli toplantılar için elzem bir hal aldı çünkü. Bununla birlikte tabii ki benim de sürekli olarak listemde olan ürünler, dezenfektan ve maske. Artık maskenin fazlası diye bir şey kalmadı, daha uzun bir süre ihtiyacımız olacağını düşünüyorum. Yine tam kapanmanın olduğu dönemde evdeki kahve makinamı yeniledim, daha rahat bir çalışma koltuğu satın aldım.
Bunlara ek olarak alışveriş listemdeki kurumsal kıyafetlerin yerini de daha çok spor kıyafetlerin almaya başladığını söyleyebilirim.
Alışveriş tercihlerinizdeki bu değişimin kalıcı olacağınıdüşünüyor musunuz?
Pandemi ile hayatımız, yaşam tarzımız ve alışkanlıklarımız değişti. Bu değişiklikleri hayatlarımızın tüm detaylarında hissetmek mümkün. Yaklaşık bir buçuk senedir içerisinde olduğumuz bu sürece bir şekilde alıştığımızı ve hayatımıza adapte ettiğimiz bu değişikliklerin önümüzdeki dönemde de hayatlarımızda yer alacağını düşünüyorum.Hayat normalleşmeye başladı, çoğu firma dönüşümlü ve yarı zamanlı olarak ofislere geri döndü. Bununla birlikte online toplantılar hala revaçta çünkü insanlar yolda geçen zamanın aslında ne kadar kıymetli olduğunu bu dönemde bir kez daha anladı. Bu nedenle online toplantılara yönelik ihtiyaçlar trend olmaya devam edecek gibi görünüyor.
Ek olarak normalleşme başlasa da hala etkinliklere eskisi kadar katılmıyor, temkinli davranıyoruz. Zaten tüm süreç normale dönene kadar toplum sağlığını korumak için dikkatli olmaya devam etmeliyiz. Bu nedenle bir süre daha alışveriş listelerimizi belirlerken yaşam alanlarımızın önceliklendirmeye devam edeceğimizi öngörüyorum. Evleri güzelleştirmek ve evde geçirilen zamanı daha konforlu hale getirmek ihtiyaçlar arasında yerini almaya devam edecek.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.