2021 yılında, Türk tasarımcı Yağmur Cevizli tarafından yine aynı isimle kurulan lüks giyim markası “Yağmur Cevizli”, tasarımcısının yaratıcılığını ve kendi benliğini ortaya koyduğu bir marka olarak sektörde yerini alıyor. Eğitim hayatına Amerika Birleşik Devletleri’nde başlayan genç tasarımcı; Parsons School of Design & Eugene Lang College of Liberal Arts’da Moda Tasarımı ve İletişimi bölümünden mezun olduktan sonra yüksek lisansını Istituto Marangoni’de Lüks Marka Yönetimi programıyla tamamlayıp Paris’e taşınarak moda sektöründe aktif rol almaya başlamış. Sadeliği zarafetle buluşturan çizgisi ve zamansız tasarımlarıyla en üst düzey kaliteyi minimalist silüetlerle birleştiren Yağmur Cevizli bizlerle markanın ortaya çıkış hikâyesini ve hedeflerini paylaştı.
Minimalist ve zarif çizginizle dikkat çeken bir moda tasarımcısısınız. Öğreniminizi Amerika’da tamamlayıp Paris’e taşınarak moda sektöründe aktif olarak rol aldığınızı biliyoruz. Moda tutkunuzu ve iş hayatı prensiplerinizi anlatabilir misiniz?
Sanata duyduğum ilgi çok küçük yaşlarımdan itibaren başladı. Giderek daha geniş bir yelpazeden bakmaya başladım ve yaşım ilerledikçe de moda alanına olan ilgimi fark ettim. Lise eğitimimi, Eyüboğlu Koleji’nde, International Baccalareaute programı ile tamamladım. Bu sayede de hayata çok daha farklı açılardan bakabilmeyi ve problem çözebilmeyi öğrendim. Lise eğitimimin akabinde New York’a taşınarak The New School’da modanın mutfağına girme şansım oldu. Eğitimim boyunca Dior, Chanel gibi pek çok ünlü markanın moda haftalarında görev aldım. Paris’te yüksek lisansım sürecinde de kesin olarak moda sektöründe yer almak istediğime karar verdim. Moda yönetiminden ziyade yaratıcılığım ve zevkimin daha ön planda yer almasını istediğim için de kendi moda markamı kurmaya karar verdim. Prensiplerimden bahsedecek olursam, iş hayatında ve özel hayatımda “düzen” kavramı benim olmazsa olmazımdır. Düzen; zamanlama ve planlama dahilinde hayatınızın merkezinde olduğunda, başarılı olmamanız için önünüzde bir engel olmadığına inanıyorum.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.