1997 yılında ülkemize giriş yapan LC Waikiki, “İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” misyonu doğrultusunda dünyada büyüme yolculuğuna devam ederek geçtiğimiz yıl 1000. mağazasını Ukrayna’nın başkenti Kiev’de açtı. Dünyadaki birçok ülkede, farklı pazarlarda, farklı kültürlere hitap eden bir marka olarak şu anda 51 ülkeye giyim ve perakende tecrübesini ihraç ettiklerini belirten LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü Berna Akyüz Öğüt sorularımızı yanıtlarken; Türkiye dahil, operasyon yürüttükleri ülkelerde de en sevilen giyim markalarından biri olmanın mutluluğunu yaşadıklarının altını çizdi.
2019 yılında dahil olduğunuz LC Waikiki’de, genel müdür olarak kariyer hayatınızı sürdürüyorsunuz. Göreve ilk adım attığınız andan itibaren, LC Waikiki markası adına hedefleriniz nelerdi? Bu hedefler doğrultusunda ilerleyen markanızın sektörel başarısını nasıl yorumluyorsunuz?
LC Waikiki, 15 yılı aşkın zamandır Türkiye’nin lider moda perakende markası olarak faaliyet gösteren, birbirinden farklı pazar dinamiklerine sahip 4 kıta ve 51 ülkede, pandemi öncesi rakamlarla 20 milyar TL ciro eşiğine ulaşmış büyük bir operasyon. LC Waikiki’nin “Avrupa’nın en başarılı 3 moda perakende şirketi arasına girmek” şeklinde iddialı bir 2023 hedefi var. Göreve başladığım andan itibaren benim için de en büyük hedef bu vizyon cümlesi oldu. Hem bu hedefi odağa koyarak hem de pandeminin getirdiği yeni dünya şartlarını, değişen gündem ve ihtiyaçları dikkate alarak stratejilerimizi yeni baştan ele aldık. Oldukça agresif olan bu hedefe ulaşabilmek için de çok katmanlı ve birçok alanda atılım gerektiren planlarımız var. Bunların başlıcaları hem online hem fiziksel mağazacılıkta coğrafi yayılımla genişlemek, hız kazanan e-Ticaret pazarında giyim alanındaki liderliğimizi üst düzeye taşımak, marketplace haline gelerek müşterilerimiz için daha güçlü bir e-Ticaret destinasyonu olmak, fiziksel ve online kanallarımızdaki problemli süreçleri gidererek müşteri deneyimini iyileştirmek, çoklu kanal yönetişim çalışmalarını geliştirmek ve LC Waikiki markası altında alt markalar oluşturarak açmaya başladığımız LCW Home, LCW Dream ve LCW Steps gibi mağaza formatları ile büyümek. Tüm bunları yaparken odağımıza her zaman müşteriyi alıyoruz. Müşteriyi dinlemek ve beklentilerini hızlı bir şekilde hayata geçirmek en önemli şirket değerimiz olduğu için, merkezdeki ekiplerimizin yanı sıra, her mağazamızda müşteri talep ve ihtiyaçlarına kafa yoran ve bu talepleri hızla merkez ekiplere aktaran saha ekiplerimiz bulunuyor. Bu ekiplerle farklı segmentlere ayırdığımız müşterilerimizin koleksiyon beğenisini ölçmek için yılda yaklaşık 5 bin adet araştırma yapıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.