Gloria Jean’s Coffees, dünyanın en büyük perakende kahve satıcılarından biri. 1979’da Chicago’da küçük bir kafe ve bir armağan dükkânı olarak ticari yaşamına başlayan şirket, 1999 yılından itibaren Türkiye pazarına girerek, ülkemizde de çok sevilen ve tercih edilen markalardan biri oldu. Bugün ülkemizde 91 şubede 33 şehirde hizmet veren kahve zinciri, sektördeki yeniliklerin de öncüsü konumunda. Gloria Jean’s Coffees Türkiye Yönetim Kurulu Baş- kanı Mehmet Dinçerler sorularımızı yanıtlarken, en önemli hedeflerinin tüm şubelerinde aynı kalitede ve standartta hizmet vererek misafirlerinin kaliteli zaman geçirmelerini sağlamak olduğunu da sözlerine ekledi.
Gloria Jean’s Coffees; Türkiye pazarına giren ilk global kahve zinciri olarak ülkemizde kahve ve kafe anlayışını değiştiren ve etkileyen markalardan biri. Son dönem çalışmalarınız arasında yer alan logo ve marka kimliği değişiminin yola çıkış noktasını ve proje çalışmalarınızı öğrenebilir miyiz?
Gloria Jean’s Coffees, 1979 yılında Amerika’da açtığı ilk şubesinden bu yana tüm dünyada gelişimini sürdüren bir kahve zinciri. Türkiye pazarına girdiği 1999 yılından itibaren ülkemizde de çok sevildi ve gelişerek büyümeye devam etti. Dünya değişir ve gelişirken markaların buna kayıtsız kalması beklenemez.
Değişen algılardan sonra marka kimliğinde revizyona gitmek markaların geleceği açısından kaçınılmazdır. Bu yüzden Gloria Jean’s Coffees’in Avustralya’da bulunan global yönetimi dikkatli bir değerlendirmeden sonra uzun süredir devam eden itibarını korurken, misyonunu ve büyüme yönelimini ileten temel unsurlarla daha modern olan yeni bir logo seçti. Bizler de ilk lansmandan itibaren yeni marka kimliğimizi ve logomuzu açıkçası çok sevdik ve hızlıca geçiş çalışmalarımıza başladık. Türkiye mağazalarımızdaki geçiş aşamasına ilk olarak bardak ve mağaza içi görsellerden başlayarak tüketiciyi yeni kimliğimize aşina ederek sevdirdikten sonra şimdi mağaza dış dizaynları da dahil olmak üzere bütünüyle değişime başladık. İstanbul’da bulunan merkez mağazamızın değişimi, tüketici tarafından çok sevildi ve beğeniyle karşılandı. Şimdi yeni açılan şubelerimizde bütünüyle yeni marka kimliğimizi kullanıyoruz ve zamanla diğer tüm mağazaları da buna uygun şekilde revizyona sokacağız.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.