Sektöre girdiğinden bu yana, her öğünde güven ve sağlıkla tüketilebilecek geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Feast Gıda, her geçen gün yeni bir lezzetle tüketiciyle buluşuyor. Pandemi döneminde %53’lük bir büyüme performansı gösteren şirket, bugün 6 kıtada 40’a yakın ülkeye ihracat yapmaktadır. Ülkemizin en büyük entegre dondurulmuş gıda üretim tesisinde faaliyet gösteren marka, ISO 9001, ISO 22000 ve BRC A+ belgelerine sahiptir. Kaliteye ve hijyen standartlarına her zaman özen gösteren dondurulmuş gıda devi Feast, İzmir Torbalı’da 1.000.000 m² alan üzerinde 100.000 m² kapalı alanda üretim sağlarken, Konya Altekin’de ise 8.000 tonluk tam kontrollü bir yer üstü depolama tesisine sahiptir. Şirketin Pazarlama Müdürü Tuğçe Işıksoy gelecek dönem stratejileri ve yeni ürün süreçleri ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
Avrupa’nın en büyük entegre dondurulmuş gıda tesislerinden birine sahipsiniz. Yurt dışında pazarlama alanında hangi faaliyetler içerisindesiniz? Yurt dışı pazarına baktığınızda tüketicinin dondurulmuş gıdaya yöneliminde ülkeler arası farklar mevcut mu?
Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz büyüme dışında, global pazarda da önemli bir marka haline gelmiş bulunuyoruz. Yurt dışında başta Brezilya ve İngiltere olmak üzere; Avrupa, Orta Doğu, Güney Amerika, Uzak Doğu ve yakın Türki Cumhuriyetleri’ne kadar 6 kıtada 40’a yakın ülkede geniş bir alanda ihracat yapıyoruz. Hem kendi markamızla, hem de Private Label olarak ürettiğimiz ürünlerle yurt dışı pazarına ciddi bir ürün gönderimi sağlıyoruz. Dondurulmuş pasta üretiminde Cake Studio pasta serisi ürünlerimiz ile Orta Doğu’da ve KKTC’ de güzel bir pazar oluşturduk. Yılda 1000 tona yakın ürettiğimiz cherry domates ürünümüz Avrupa, Japonya ve Amerika’daki büyük alıcılar ile buluşmakta. Organik ıspanak ürünümüz ile İngiltere’deki süper marketlerde yerimizi aldık. En çok ihraç ettiğimiz ürünümüz ise dondurulmuş parmak patates (French Fries). Ne yazık ki, yurt dışı pazarında ve Türkiye’de donuk gıdaya bakış açısında ciddi bir farklılık bulunuyor. Globale baktığımızda kişi başı yıllık donuk gıda tüketimi ABD’de yaklaşık 50 kg, AB ülkelerinde 25-30 kg iken, Türkiye’de halen 4-5 kg seviyesinde seyretmektedir. Bazı tüketiciler için alışkanlıklarını değiştirmek zaman alan bir süreç oluyor. Pandemi dönemi, özellikle Türkiye’de bu sürecin hızlanmasını sağladı.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.