Günümüzde şirketlerin dijital dönüşüm süreçleri son hızla devam ederken, değişen alışveriş davranışlarıyla birlikte artık tüketici de dijital teknolojileri daha fazla kullanıyor. Böylece, tüm şirketlerde olduğu gibi, B2B (Business to Business – Şirketten şirkete) modelinde çalışan şirketler de sektör ve firma yapılarına göre dijital faaliyetlerini arttırıyorlar. B2B tarzı iş modeli olan şirketler için yeni pazarlar sunan ve sürdürülebilir büyüme fırsatı sağlayan dijital platformlar için güçlü stratejiler oluşturmak gerekiyor.

DİJİTAL DÜNYANIN GÜCÜ

Dijital kanallar, değişen tüketici davranışlarını ve müşteri deneyiminin oldukça iyi bir şekilde analiz edilmesine olanak sağlarken; müşteri sadakatini korumak, yeni tüketicilere ulaşmak, satışı artırmak gibi pek çok hedefe daha hızlı ulaşılmasına olanak sağlıyor. Dijital sayesinde, ölçülebilir ve kişiselleştirilebilir pazarlama hedefleri belirleyen B2B şirketleri, oldukça etkileyici fırsatlar yakalıyorlar.

Özellikle yaşanan pandemiyle birlikte şirketlerin, dijital dünyada düzenleme imkânı veren oluşumlara kayması ve tanıtım organizasyonlarını buradan gerçekleştirmesi B2B modelinde yer alan firmaların da son dönemde bu mecraları daha etkili kullanarak dijital işlere imza atmalarına sebep oldu. Dijital dünyanın kitleleri etkileyen oldukça geniş bir alana sahip olması teknik bir bilginin ötesinde, şirketlerin alışılmışın dışında bakış açıları geliştirmelerine, var olan potansiyellerinin ötesine geçerek tesadüfi bir takım reklam içerikleri yerine; çok daha etkili, insan odaklı, kültürel değişimlere açık, müşterinin nabzını yoklayabilen, nitelikli organizasyon içeriklerinin gelişmesine de yol açtı. Dünyanın her noktasına ulaşma fırsatı sunan dijital platformlar, ürünlerin çok daha dikkat çekici ve akıllarda kalıcı şekilde sunumuna olanak tanıyor. B2B şirketler için dijital pazarlamanın, kapasiteyi ve süreçlerin verimliliğini arttırmak açısından da büyük önem taşıdığı gözle görülür hale gelmiş durumda. Dijital ekosistem içinde; sektörel tecrübeyi, vizyonu, ürün ve hizmetlerin nitelikleri gibi, bir şirketin ana unsurlarını tanıtmak amaçlı oluşturulan özel içerikler de tüketici açısından pozitif bir yaklaşım yakalanmasını sağlıyor. Sınırlı bir mecraya bağlı kalmak zorunda olmadan, dijital dünyanın yarattığı farklı mecralarda yer alarak (instagram, e-ticaret, facebook, web siteleri, bloglar) daha da güç kazanan şirketler için dijital dünyanın gücü yadsınamaz.

DİJİTAL PLATFORMLARIN YÜKSEK ETKİSİ

Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımı, yeni müşteri profili oluşturma, tüketici desteği sağlama gibi amaçlarla sosyal medya yönetimi yapan şirketler, doğru stratejilerle verimli geri dönüşler alıyorlar. Sağlıklı oluşturulan bir sosyal medya yönetimiyle doğru sonuçlar alabilen B2B şirketler, ileriye dönük güçlü ağlar oluşturuyorlar. Dijital platformlara yapılan yatırımlar şirketlere rekabet üstünlüğü sağlarken, var olan dünyanın değişen ihtiyaçlarına da sektörlerinde geride kalmadan, hızla cevap verebilmelerini de kolaylaştırıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.