Temelleri 1934 yılında Vitali Hakko tarafından atılan Vakko; lüks giyim ve üstün müşteri hizmetinin öncülüğünü o günden bugüne sürdürüyor. Ülkemizde bulunduğu sektörde birçok ilke imza atan şirket; kültür, sanat gibi destek verdiği farklı alanlar ve içinde barındırdığı birçok renk ile adeta ülkemizin geçmişten bugüne resmini çiziyor. Müşteri deneyimini en üst düzey kaliteyle sunan markanın CEO’su Jaklin Güner; Vakko’nun yeni mağazasını, dijitalleşme süreçlerini, kadın istihdamına verdikleri önemi ve lüks pazarının güncel durumunu bizlerle paylaştı
1987 yılında başlayan kariyeriniz, birçok önemli markada üst düzey yöneticilikle devam etti. İş hayatınıza adım attığınız yıllarda, böyle önemli bir kariyer yolculuğunda motivasyon kaynağınız ne oldu? Böyle bir yolculuğu hayal ediyor muydunuz?
Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Bu bir kariyer yolculuğundan çok yaşam yolculuğu diyebiliriz. İş hayatım yaşamımın oldukça önemli bir parçası. Kariyerime ilk atıldığım yıllarda tabii ki hayallerim vardı. Fakat sadece hayal kurarak yakaladığınız şansların sizi istediğiniz noktaya ulaştırabileceğini düşünmüyorum. Hayallerinize giden yolda hangi adımlar atacağınızı iyi öngörebilmek ve sizi onlara ulaştırabilecek özverili bir çalışmayla bu hayallerin gerçek olabileceğine inanıyorum. Hayal yerine hedef demeyi tercih ederim. Hiçbir zaman “bütün hayallerim gerçek oldu, istediğim noktadayım” gibi bir rehavete kapılmadım. Odaklandığım konu nerede olduğumdan çok nasıl olduğumdu. “Nasıl bir yöneticisiniz?”, “Nasıl bir insansınız?” gibi unsurları sorgulamanın insanı daha büyük bir başarıya taşıyacağını düşünüyorum. Mesela şu anda, bunca deneyimin ardından çok iyi bir iş çıkardığımı düşünsem bile sürekli “daha iyi nasıl olabilirdi?” diye kendimi ve ekibimi sorgularım. İnsanın en büyük rakibi kendisidir
Dijitalleşmeyle birlikte, yepyeni bir döneme hızla evrildik. Vakko olarak dijital zemine entegre süreçlerini nasıl geçirdiniz? Dijital dönüşüm sürecinin perakende sektörüne etkileri neler oldu?
Pandemiyle yaşadığımız süreçte dijital dönüşümün tüm sektörlerde, özellikle lüks perakende de hızlandığı ve ivme kazandığı bir gerçek. Pandemi öncesinde online alışveriş, büyüme projeksiyonlarımızda artarak devam ediyordu. Son dönemde ise planlanandan çok daha hızlı bir şekilde büyüdü. Beş yılda yapacağımız dijital gelişmeyi altı ay içinde yaşadık. Bizim en büyük avantajımız tüm bu sürece hazırlıklı bir alt yapıya sahip oluşumuzdu. Tüm altyapı çalışmalarımızın dijitalleşme süreçlerini tamamladığımız ve üzerinde deneyim kazandığımız dönemde pandeminin hayatımıza girmesi bizim daha kolay adapte olmamızı sağladı. Vakko olarak pandemi döneminde hayata geçirdiğimiz Vakko Live 7/24 ile offline ve online private shopping, online özel hizmet hatları, dijital etkinlikler ve Vakko l’Atelier’nin lezzetlerini 7 gün 24 saat Vakko dostlarının hizmetine sunuyoruz. Hibrit bir yapı ile Vakko deneyiminin tek bir danışman tarafından sunulmasını sağlayan “Kişiye Özel Alışveriş” deneyimi, 360 derece bir servis modeli oluşturuyor. Teknolojiyi kullanarak, tüm kanallardan özellikle WhatsApp hattıyla ulaşılabilecek bu anlayışla; tek bir hat üzerinden tüm Vakko mağazalarında randevulu servis organizasyonu, ev ve ofis servisi sağlamak, Vakko stil danışmanlığı, hediye danışmanlığı, kurumsal satış gibi özel servisler sunuluyor. Ayrıca artık Trunk Show gibi tüm sunum ve etkinliklerimizi dijital olarak gerçekleştiriyoruz. Yine bu dönemde Vakko Bistrot’nun sevilen menüleri, tatları, yemekleri; aynı zamanda Vakko Chocolate, Patisserie, Bistrot, Ice Cream ve Delight lezzetleri tek bir online platformda bir araya geldi. www.vakkolatelier.com adresiyle aynı çatı altında buluşan tüm tatlar, online bir deneyimle sipariş edilebiliyor. Bu operasyonda kendi dağıtım ağımızın yanı sıra Fuudy ve yemek sepeti Vale ile iş birliklerimiz de bulunuyor. Tüm çalışmalarımızın dijital dünyaya uyumlu hale getirilmesi için birçok alanda başlattığımız projeleri 2021 yılında tümüyle hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yıllardır mağazalarımızda sunduğumuz Vakko alışveriş deneyimini yapay zeka, makine öğrenimi gibi tüm yeni teknolojiler ile yeni bir boyuta taşıyoruz. Bu boyutu yıllardır süregelen Vakko kültürüne ve DNA’sına uygun bir şekilde entegre ederek, müşterilerimize sunduğumuz Vakko deneyimini zenginleştirmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki dönem için tüm göstergeler, pandemi sonrası lüks perakendede dijitalleşmenin artan rolüne dikkati çekiyor. Deneyim, e-ticaret uygulamalarında da öne çıkan detaylar arasında. Şeffaf, kolay uygulanabilen bir dijital deneyimin yanı sıra dijital dünyada da kişiselleştirilmiş hizmetler, tüketiciye anında cevap verebilecek geniş bir destek ağı, teknolojinin kusursuz verimliliğini arttıracak. Ayrıca dijital alışverişte; livestreaming, sanal müşteri deneyimi, sosyal medya alışverişi de önümüzdeki dönemlerde gücünü koruyacak. Dijital yatırımlarımıza ek olarak tabii ki bizim deneyimimizi ve eşsiz hizmet kalitemizi sunabildiğimiz mağazalarımız da büyüyen bir öneme sahip. Biz, Vakko dostları ile göz göze olmayı çok önemsiyoruz ve özlüyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.