1947 yılında temelleri atılan Saruhan Holding, kurulduğu ilk yıllardan beri yaptığı başarılı yatırımlarla sektöründe gelişerek büyümektedir. Üretim alanında her geçen gün gelişen bir skalada faaliyet gösteren Saruhan Holding bünyesinde Fakir Hausgeräte, Nilco Reinigungsmaschinen, Saruhan Kimya ve Kaave Roastery markalarını barındırmaktadır. İnşaat alanındaki çalışmalarını da titizlikle yürüten şirket, fabrika, plaza, konut gibi uzmanlık gerektiren çeşitli projelere de imza atan, ülkesinde kazanıp ülkesine kazandırma ve paylaşma misyonu ile hareket eden Saruhan Holding, güçlü ekibiyle başarılı faaliyetlerini sürdürüyor. Bünyesinde bulunan Fakir Hausgerate markasının İnsan Kaynakları Yöneticisi Alper Yıkılmaz, şirket olarak gelinen noktayı ve ekiplerin oluşturulma süreçlerini anlattı.
Yüzyıla dayanan hikâyesiyle Almanya’nın ve dünyanın en büyük elektrikli ev aletleri şirketlerinden birinde İK alanında hizmet veriyorsunuz. İK kapsamında yapılan çalışmaların hem tüketici hem de çalışanlar açısından marka imajına etkisi olduğu görülüyor. Bize biraz kendinizden ve departmanınızdan bahseder misiniz?
Saruhan Holding bünyesinde Fakir Hausgeräte, Nilco Reinigungsmaschinen, Saruhan Kimya ve Kaave Roastery markalarının tüm İK süreçlerinin yöneticisi olarak görev yapıyorum. Yaklaşık 20 yıllık insan kaynakları tecrübemi; Ereğli Demir ve Çelik (Erdemir) ve Eczacıbaşı Holding-Vitra İnsan Kaynakları Müdürlüğü görevlerimin yanı sıra sosyal güvenlik uzmanlığı, iş hukuku alanında Adli Yargı Bilirkişiliği ve Assessment Center (Değerlendirme Merkezi) Derneği (ADA) kurucu üyesi ve insan kaynakları eğitmeni olarak edindim. Almanya ve İstanbul merkezimiz başta olmak üzere Türkiye geneline yayılmış bölge çalışanlarımızla birlikte yurt içi ve yurt dışını kapsayan oldukça büyük bir faaliyet alanımız mevcut. HRBP bakış açısı ile fonksiyonel bazda bölümlere hizmet vermenin yanı sıra; “organizasyonel gelişim odaklı işe alım”, “kariyer-yetenek yönetimi” ve “360 derece performans” ile İşveren Markası Yönetimi’ni merkezi bazda kurgulamaktayız. Özellikle proje bazlı staj programlarımız, üniversite iş birliklerimiz,sosyal medya aktivitelerimiz ile hem tüketci hem de çalışanlar açısından marka imajına yönelik çalışmalar yapmaktayız. İş hayatında kadın istihdamının her alana kattığı değeri iyi bilen bir marka olarak kadın istihdamını artırmaya yönelik çalışmalar yürütmekteyiz. Kadın çalışanlarımızı, ticari pazarlama saha ekiplerimizin yanı sıra diğer bölümlerimizde de görmemiz adına eğitimler ve meslek edinilmesine katkı sağlayan projelerimizi yürütmekteyiz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.