‘‘Getir olarak, 2020 yılında bir önceki yıla göre 4 kat daha fazla büyüdük. Dolayısıyla yola çıktığımız süreden itibaren, her yıl 3-4 kat daha fazla büyüyerek ilerliyoruz.’’
Getir, 2015 yılında “zamanı satma” fikriyle yola çıktı ve dünyada bir ilke imza attı. Tüketici ihtiyaçlarını maksimum “10 dakikada” teslim etme stratejisinin başarısı ile 6 yılda 3,5 milyona yakın aktif kullanıcı kazanan Getir, şimdi dünyaya açılmayı hedefliyor. İnovatif ve teknolojik yapılarının yanı sıra hızlı çözüm üreten ve değişen dinamiklere uyum sağlayan Getir’in Kurucu Ortağı Tuncay Tütek, şirketin gelecek hedeflerini ve projelerini bizlerle paylaştı.
Getir, zaman kazandıran, insanların hayatını kolaylaştıran bir mobil uygulama. En büyük özelliğiniz, 1500’ün üzerinde ürünü, haftanın 7 günü, gece gündüz, dakikalar içinde kullanıcılara ulaştırmanız. 2015 yılında hayata geçirdiğiniz Getir markası, hızlı teslimat özelliği ve geniş ürün yelpazesiyle kısa sürede tüketicinin en çok kullandığı uygulamalardan biri haline geldi. Markanın yaratılması sırasında ilk çıkış noktanızı ve fikri hayata geçirme sürecinizi anlatır mısınız?
Getir 2015 yılında, “zamanı satma” fikri ile kurulmuş bir şirket. Sattığımız ürünleri bakkal, market gibi yerlerde de bulabiliriz ama asıl bulamadığımız zaman. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere büyükşehirlerde insanlar yoğun tempolarda çalışıyorlar. Trafik, iş yorgunluğu, kasa sırası derken zaman ve hız tüketici için değer kazanıyor. Biz de çıkış noktamızı bu kavram üzerine kurguladık. Ülkemizde başarılı işler genelde klonlanır. Örneğin; e-ticarette ve dijitalde global düzeyde başarılı olmuş çözümler bizde tekrar edilir. Getir ise benzeri olmayan bir iş. Dünyada olmayan bir işi dünyaya kazandırmış olduk.
Ortalama 10 dakika içerisinde “en çok ihtiyaç duyulan ürünleri” geniş kurye ağı aracılığı ile 7/24 kullanıcılarına ulaştıran, bu topraklarda doğan ve her yıl 3 misli büyüyen Getir’in alametifarikası sizce nedir?
Getir olarak, 2020 yılında bir önceki yıla göre 4 kat daha fazla büyüdük. Dolayısıyla yola çıktığımız andan itibaren, her yıl 3-4 kat daha fazla büyüyerek ilerliyoruz. Geride bıraktığımız sürede Getir, 15 milyona yakın kullanıcı tarafından indirildi. Şu an 3,5 milyona yakın aktif kullanıcımız bulunuyor. Kullanıcılarımızın kapısını 50 milyondan daha fazla kez çaldık. İlk zamanlarda birçok kişinin olumsuz baktığı bir işin başarısını, 6. yılın sonunda büyüme oranlarımızla kanıtlamış olduk. Buradaki hipotezimiz tüketicinin satın alacağı bir ürüne 10 dakikada ulaşabilmeyi istemesiydi. İlk başlarda birçok tedarikçi süreyi kısa bularak, saat bazında bakmamızı önerdi. Çünkü 6 yıl önce ürünün aynı gün bile gelmesi zor olabiliyordu. İhtiyacı ve olabilecek talebi öngörüp tüketicinin önüne koyduğunuzda ürün/hizmet kendi pazarını hızla yaratıyor. Biz bu inovasyonun tutacağını öngörerek hareket ettik. “10 dakika” stratejisinin sadece Türkiye’de değil dünyada da benimseneceğini düşündük.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.