Hootsuite ve We Are Social platformları tarafından oluşturulan “Digital 2020 October Global Statshot” raporuna göre dünyanın en çok ziyaret edilen siteleri açıklandı. İnternet verileri trafiği baz alınarak oluşturulan rapor, kullanıcıların internet alışkanlıklarını da gözler önüne seriyor. Günümüzde internet denilince hepimizin aklına gelen ilk mecralar sosyal medya platformları oluyor. Bu aslında çok da yanlış bir yaklaşım değil. 2 milyon civarında internet kullanıcısı, günlük olarak sosyal medyaya katılıyor. Günümüzde sosyal medya kullanımı ise 4 milyarı aşmış durumda. İstatistikler, herhangi bir kullanıcının zamanının yüzde 15’ini sosyal medyada geçirdiğini gösteriyor. Yine de bu rakamlara rağmen, kullanıcılar dünyanın en bilindik sitelerini de dikkate değer miktarda ziyaret ediyorlar. Yapılan araştırmalara göre dünyanın en çok ziyaret edilen internet sitesi “Google”. Doğal olarak kullanıcılar, erişmek istedikleri herhangi bir internet sitesine, dünyanın en popüler arama motoru üzerinden erişiyorlar. Bu da, Google’ın 105 milyar ziyaretle listenin başını çekmesini sağlıyor. Kullanıcılar, Google üzerinden arama yaparken ortalama olarak 25 dakika 1 saniye harcıyorlar. Google’ın sahip olduğu video paylaşım platformu YouTube listenin ikinci sırasında yer alıyor. 36,4 milyar ziyaret alan platform, 35 dakika 16 saniye ziyaret süresine sahip. YouTube’u ise dünyanın en büyüğü olmasına rağmen en çok tartışılan sosyal medya platformu Facebook takip ediyor. Facebook’un ziyaretçi sayısı 25,3 milyar olarak belirlenmiş durumda. Instagram ise, daha önceki dönemlerde yapılan benzer çalışmalarda üçüncü sıradayken, bu araştırmada 6. sırada kendine yer buluyor. Ayrıca daha önce ilk 10 içerisinde yer alan Twitter da listede 11. sırada karşımıza çıkıyor. Araştırmaya baktığımızda, dünyanın en büyük e-ticaret platformu Amazon’un da çok fazla ziyaretçi aldığını görüyoruz. Ayrıca eski popülaritesini kaybetmiş olsa da Yahoo da dünyanın en çok ziyaretçi alan yedinci internet sitesi olarak karşımıza çıkıyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.