Garanti BBVA olarak KOBİ bankacılığında nasıl bir strateji izliyorsunuz? Hangi sektörlere ağırlık veriyorsunuz; müşteri profiliniz nasıl şekilleniyor?
Garanti BBVA olarak, ülkemizdeki şirketlerin %99’unu oluşturan KOBİ’lerin sürdürülebilirliğini önemsiyoruz. Ekonomimizin lokomotifi olan bu tür işletmelerin daha güçlü hale gelmesi, istihdamın artmasına, kalite ve refah artışına katkıda bulunuyor. Bu bilinçle verdiğimiz desteği sadece finansmanla sınırlı tutmuyor, daha geniş yelpazede ele alıyoruz. Günlük işlerini yürütebilmeleri için ihtiyaç duydukları kredi, POS, ticari kredi kartı gibi finansman ihtiyaçlarına cevap verirken, fabrika ve makine alımı, kapasite artırımı konularında da büyümelerine ve sürdürülebilirliklerine destek olacak uzun vadeli finansal ürünlerle de KOBİ’lerin yanında oluyoruz. Müşterilerilerimiz bankacılık işlemlerini kendileri yapabilir hale geldiği için uzmanlığımıza ve danışmanlığımıza daha fazla ihtiyaç duyuyor. KOBİ’ler için portföy hizmetleri de operasyondan uzmanlığa doğru evrildiğinden Müşteri İlişkileri Yöneticilerimizi danışmanlık yapmak üzere konumlandırıyoruz. Özellikle müşteri ziyaretleri yaparak, ihtiyaçları doğrultusunda yerinde danışmanlık vermek önemli hale geldi. Pandemi döneminde fiziksel müşteri ziyaretleri yerine farklı kanallardan iletişim sağlayarak, ihtiyaçlara yönelik çözüm bulma ve danışmanlık hizmetlerimizi de artırdık.
KOBİ’lere sağladığınız finansman destekleri ve finans dışı ürün/hizmetleriniz hakkında bilgi verir misiniz? KOBİ kredilerinizin kullanım kriterleri ve kredi kullanan KOBİ’lere sağladığı avantajlar nelerdir?
Garanti BBVA olarak kredi süreçlerimizdeki çevikliğimiz sayesinde hızlı bir şekilde müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bu dönemde KOBİ’ler için nakit ihtiyacı daha önemli hale geldi. Banka olarak sağladığımız kaynak desteğinin yanı sıra KGF iş birliğiyle de ekonomideki durgunluğun etkisini sınırlandırmak adına önemli miktarda fon ve likidite akışı sağladık ve nakit akışlarını desteklemek için bu imkânı en hızlı şekilde kullandık. Eylül ayı itibarıyla resmi KOBİ müşterilerimize kullandırdığımız nakit kredi 55,3 milyar TL’ye ulaştı. Ayrıca, Uluslararası Finans Kurumu (IFC) ile kadın girişimcilere, özel Türkiye’nin ilk sosyal bono ihracını gerçekleştirdik. 75 milyon dolarlık sosyal bono ile kadın girişimcilere işletme sermayesi olarak kullanmak üzere 36 aya varan vadelerle 800.000 TL’ye kadar finansman sağlıyoruz. Bunun yanı sıra girişimcilik alanındaki çalışmalarımıza ayrı bir önem veriyoruz. Güçlü bir ekonomik ve toplumsal kalkınmanın temelinin eşit fırsatlara sahip bireylerden oluştuğuna inanarak 2006 yılında kadın girişimciliği alanına odaklanmaya başladık. Kadınların ekonomiye daha çok ve etkin katılımı için bütünsel bir Kadın Girişimciliği programını hayata geçirdik. İlk finansman desteğimizi 2006’da “Kadın Girişimci Destek Kredisi” adıyla vermeye başladık. Buna ek olarak; işlerini büyütebilmeleri için ihtiyaç duydukları eğitim desteğini verdiğimiz “Kadın Girişimci Yönetici Okulu”, birbirlerinin başarı hikâyelerinden ilham alıp cesaretlenmeleri için her yıl düzenlediğimiz “Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması” ve son olarak yeni pazarlara açılımlarını desteklemek için onları önde gelen kurumların satın almacılarıyla bir araya getirdiğimiz “Kadın Girişimci Buluşmaları” ile yüksek etki yaratıyoruz. Biraz daha detaya inecek olursak, yaptığımız gözlemler ve sahip olduğumuz sahadaki deneyim, bize kadın girişimcilerin finansmana ek olarak cesaretlendirilmelerinin de en önemli ihtiyaçlardan biri olduğunu gösterdi. Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması da tam olarak buradan doğdu. Başarı hikayeleri ile hepimizi kalpten etkileyen girişimcilerin kendi işlerini bir adım ileriye taşımaları ve diğer kadın girişimcilerin “ben de yapabilirim” diyebilmeleri konusunda motivasyon kaynağı oldu. Önümüzdeki aylarda 14.sünü gerçekleştireceğimiz yarışmamıza katılmak isteyen girişimci kadınlar, 15 Aralık 2020 tarihine kadar https://www.garantibbvakadingirisimci.com/ adresi üzerinden başvuru yapabilirler. Kadın girişimcilerin, işlerinin gelişmesi ve sürdürülebilirliğini sağlayacak doğrultuda faydalı bilgilere ulaşma ihtiyacı da yüksek derecede. Bu kapsamda, 2015 yılında Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi ile Kadın Girişimci Yönetici Okulu eğitim programını hayata geçirdik. Türkiye’nin her bölgesinden gittiğimiz şehirlerde bugüne kadar yaklaşık 3000 girişimciye ücretsiz eğitim sağladık. Tüm bunların yanı sıra, son dönemlerde ekonomik hayatta aktif rol sahibi olmak ve başarılarını artırmak isteyen kadın girişimcilerin yeni pazarlara açılma ve yeni müşteriler bulabilme ihtiyacı da ön plana çıkıyor. Bu çerçevede KAGİDER’le birlikte Kadın Girişimci Buluşmaları’nı hayata geçiriyoruz. Bu buluşmalar; onların neleri daha iyi yapabileceklerini birinci ağızdan dinleyebilmeleri ve önde gelen kurumların satın almacıları ile network kurabilmeleri için büyük bir fırsat oluyor. Bu yıl, bilgi yayılımını artırmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için dijital ortama taşıdığımız buluşmamızın 1.000’e yakın kişi tarafından izlendiğini de söylemek isterim. Aynı zamanda, her ölçekten ve sektörden erken aşama ve büyüyen girişimlerin çeşitli alanlardaki ihtiyaçlarına destek olmak amacıyla 2015 yılında Garanti BBVA Partners Hızlandırma Programı’nı hayata geçirdik. Bunlara ek olarak; Türkiye, Meksika, Kolombiya ve ABD’de eş zamanlı gerçekleşen sosyal girişimcilik destek programı olan BBVA Momentum’u yürütürken sürdürülebilir iş modelleri ile yüksek sosyal etki yaratmak isteyen sosyal girişimcilere kapsamlı bir destek sağlıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.