Yeniliklerin öncüsü, global mağazacılık anlayışı ile yaklaşık 40 yıldır Türkiye’de hizmet veren Boyner Büyük Mağazacılık; Boyner ve YKM, Boyner Sports, Boyner Outlet ve boyner.com.tr olmak üzere 4 ayrı satış kanalı, 37 ilde toplam 110 mağaza ve 300 bin metrekaraye yakın satış alanıyla Türkiye’nin lider mağaza zinciri olarak faaliyet gösteriyor. Ürün çeşitliliğini kalite, güvenilirlik ve uygun fiyat anlayışıyla birleştirerek sektöre örnek olmaya devam ediyor. Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan; sorularımızı yanıtlayarak, pandemi sürecinin perakende sektörüne etkilerini, Boyner’in yeni normale geçiş hazırlıklarını paylaştı. Çamurdan, “Covid-19 salgınının Türkiye’de yayılmaya başladığı günlerde işimizin kalbi olan mağazalarımızı geçici olarak kapatarak tüm operasyonumuzu internet mağazamız boyner.com.tr üzerinden sürdürdük. Mağazaların kapanması ile birlikte dijitalleşme süreci hızlandı ve e-ticaret ekosistemi yeni müşterilerle büyüdü.” dedi
2020 yılı içerisinde 12 yeni mağaza hedefiniz pandemi dönemi ile birlikte nasıl şekillendi?
2020 yılına müşterilerimizi yenilikçi perakende konseptleriyle tanıştıracağımız, 12 yeni mağaza açma hedefiyle girdik. 2020’nin ilk mağazasını, müşterilerimizin bizi en çok görmek istediği noktalardan biri olan İstiklal Caddesi’nde açarak bir hayalimizi gerçekleştirdik. Ayrıca Mall of İstanbul’da, Türkiye’de ilk olan mağazacılık konsepti ile dikkat çeken, deneyim odaklı yeni nesil spor yaşam tarzı mağazası “Boyner Dynamic” mağazamızı açtık. Basketbol sahası, koşu bandı, sanal gerçeklik ve retro oyunlar gibi yenilikler ve aktivitelerin yer aldığı “Boyner Dynamic” mağazamızda, outdoor kıyafetlerin performansının denenebileceği bir soğuk oda bile bulunuyor. Alışveriş keyfinin yanı sıra birçok yeniliği müşterilerle buluşturduğumuz bir diğer mağazamızı da Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan Vadistanbul’da açtık. Bu yeni nesil mağazamızda da dünyanın ve Türkiye’nin sevilen markalarını aynı çatı altında buluştururken; wi-fi hizmeti, telefon şarj noktaları, çocuk oyun alanı gibi detayların yanı sıra basketbol potası, langırt ve retro atari gibi eğlenceli aktivitelere yer verdik. Perakende sektörüne yeni bir soluk getiren bu mağazalarımızı art arda hizmete sunup, yıla hızlı ve heyecanlı bir şekilde başlamışken, pandemi süreci ile hayatımız tamamen değişti. Salgının etkisinin yavaşlatılmasına katkı sağlamak için 19 Mart’ta mağazalarını kapatan ilk perakendeci olduk. Müşterilerimizle yeniden buluştuğumuz ve nöbetçi mağazalarımızın devreye girdiği zamana kadar, online satış sitemiz Boyner.com.tr üzerinden hizmet verdik. Kontrollü normalleşme süreciyle birlikte mağazalarımızda aldığımız en üst seviyede önlemlerle müşterilerimizi ağırlamaya başladık. Şu aşamada önceliğimizi, müşterilerimiz ve çalışanlarımız için güvenli ve konforlu mağaza ortamını oluşturmaya vermiş bulunuyoruz. Pandemi nedeniyle açılışı ertelenen mağazalarımızın açılışını pandeminin gidişatı ve AVM yatırımlarının durumuna göre değerlendiriyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.