Pandemi dönemi ile birlikte tüm sektörlerde dijital dönüşümün hızlanması bir zorunluluk halini aldı. Süreç, e-ticarette daha yoğun hissedildi. Bu dönemde, daha önce internetten hiç alışveriş yapmamış ya da sadece belirli ihtiyaçlarını karşılayan kesim de online alışveriş yapmaya başladı. E-ticarette dijital dönüşüm üzerine genel bilgiler veren Emirdağ, Covid-19 pandemi sürecinin dijital dönüşüme etkisi, geleneksel perakendecilerin bu dönüşüme tepkileri ve Hepsiburada’nın dijital dönüşüme yaptığı yatırımlarla ilgili olarak bilgiler aktardı. Pandemi döneminde dijital dönüşümün hızlandığının altını çizen Emirdağ, dijital dönüşüm için altyapının özellikle de e-ticaret sektörünün varlığı açısından önemini, platformda yer alan on binlerce iş ortağıyla birlikte yapıcı bir büyüme modeli tercih edildiğini ve kadın girişimcilere sunulan avantajları aktardı.
Hepsiburada e-ticaret platformunun, 40’tan fazla kategoride 30 milyondan fazla ürünün yer aldığı, ayda 200 milyon ziyaret alan dev bir ekosistem olduğunu hatırlatan Emirdağ, “Hepsiburada ayrıca Akıllı Operasyon Merkezi, on binlerce markanın, girişimcinin yer aldığı Pazaryeri modeli, kendi operasyonel lojistik yetkinliklerini sunduğu Hepsijet, et süt yumurta gibi tüm taze gıda süpermarket ihtiyaçlarını birkaç saat içinde tüketicinin kapısına getiren Hepsiexpress, dijital ödeme çözümleri sunduğu Hepsipay, e-ihracat programımız HepsiGlobal gibi hizmetler ve iştiraklarle dijital dönüşümün tam merkezinde yer alıyor. Bu hizmetleri sunarken Türkiye ile sınırlı kalmadıklarını belirten Emirdağ, “Silikon Vadisi ile Kapalı Çarşı kültürünü birleştiren, veri ile tecrübeyi harmanlayan bir ekibe sahibiz. İstanbul’u bir merkez olarak düşünüp, etrafındaki 4 saatlik uçak mesafesi içinde kalan 1 milyar müşteriye Türkiye’den hizmet vermek istiyoruz. Hepsiburada olarak Hindistan’ın batısıyla Almanya’nın doğusu arasında kalan geniş coğrafyanın en büyük teknoloji şirketi olmayı hedefliyoruz. Hedefimiz, bu topraklardan bir teknoloji gücü ve uluslararası bir başarı hikâyesi çıkararak ülkemizi gururlandırmak.” diye konuştu.
DİJİTAL ALTYAPI, E-TİCARET SEKTÖRÜ AÇISINDAN ÖNEMLİ
Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internet kullandığından bahseden Emirdağ, “Şu an baktığımızda ortalama 4,5 milyar insan internet kullanıyor ve bunlardan 346 milyonu sadece bir yılda internet dünyasında giriş yaptı. Rakamlar bu kadar hızlı yükselirken, artık tek bildiğimiz şey teknolojik ve dijital gelişmelerin de aynı hızda, durmadan daha ileri gitmeye devam etmesi gerektiği. Bu nedenle e-ticaret sektörünün devamlılığı sağlayabilmek için dijital altyapının sürekliliğine ve kuvvetli olmasına ihtiyacımız var. Hepsiburada olarak biz, her gün, operasyonel ve lojistik yetkinliklerimizi güçlendirmek üzere yatırımlarımıza durmadan devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.