‘‘BASiT OL’’

Gelin o zaman basit bir soru ile başlayalım. Pazarlama uzmanlarının ve marka yöneticilerinin temel amacı nedir? Sahip olunan markanın ya da markaların müşteri tarafından tercih edilmesini sağlamaktır. Tabii ki siz bunu süslü cümlelerle, plaza dili ile uzatıp karmaşık hale getirebilirsiniz ancak temelde varmak istediğiniz nokta değişmez. Bizde genellikle basitlik, olumsuz bir çağrışım yapar halbuki basitlikten kastım avamlık, sıradanlık değil, tam tersine işin özüne inebilmektir. Basit olmanın karşılığı karmaşık olmamaktır. Yıllardan beri iş dünyasında gözlemleyebildiğim kadarıyla basit olana pek itibar edilmediğine, hatta şirket yönetenlerin; “hadi canım sende bu kadar basit değildir”, “bu kadar kolay olsa herkes yapardı” gibi cümlelerine sayısız kez şahit oldum. Nedeni ise basit; birçok kültürde karmaşık olmak, anlaşılır olmamak itibar görmüş ve bu bizlerin bilinçaltına yerleşmiş, böyle kodlanmışız. Marka yönetiminde de bazı katı inançlar, kodlar ve kurallar bulunmakta. Gelin bunlara göz atalım.

VİZYON VE MİSYON OLMADAN OLMAZ
90’lı yıllarda ülke olarak pazarlamayı öğrenirken birçok uzman tarafından iyi niyetle şirketlerimize ve markalarımıza vizyon ve misyonlarının olması gerektiği ifade edilmiştir.Bizim sanayicimiz de “özenle” hazırlamış olduğu neredeyse bir paragraflık olan bu çalışmaları şirketin girişi olmak üzere birçok yere asmıştır. Ancak sadece asmakla kalmıştır, başarı ile uygulayanları tenzih ediyorum hazırlanan bu vizyon–misyon çalışmalarını şirketin sahibi dışında diğer birçok çalışan ya bilmiyordur ya da içselleştirememiştir.Eğer bana inanmıyorsanız şirketinizde çalışan önünüze çıkan ilk 10 kişiye şirketinizin vizyon–misyonunu sorabilirsiniz. Ben sonucu biliyorum siz de bilin isterim.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.