Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinin gelenekselliğini koruyarak, uzmanlığını uygun fiyatla birleştirerek, hakkıyla dışarıda yemek yeme deneyimini herkes için ulaşılabilir kılan HD Holding HD İskender (1995), HD Döner (1999), Pidem (2010) ve Pideko (2013) markalarıyla Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri olarak 3 bin 500’den fazla çalışanıyla, 250’den fazla restoranında, deneyimli ustaları ve uzman ekipleriyle her yıl 30 milyondan fazla misafire hizmet veriyor. HD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Demirağ, pandemi sürecinin ardından normalleşme döneminde hayata geçirmeyi planladıkları
yeni hizmet politikalarını ve 2020 yılı için öngörülerini paylaştı.
Demirağ, “Türk mutfağının lider temsilcisi olarak çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. Gelecek yıllar içerisinde restoran
sayımızı franchising sistemimizin dedesteğiyle 500’e çıkarmayı hedeflerken, istihdam edeceğimiz kişi sayısını da artırarak HD ailesini büyütecek ve ülkemize yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
2010 yılında HD İskender’in yönetiminde görev aldıktan sonra kurumsallaşma süreciniz de büyük ölçüde hızlandı ve kısa sürede dikkat çeken bir başarı yakaladınız. Kurumsallaşma sürecindeki şirketler için başarının püf noktası nedir?
25 yılı aşkın bir süredir sektördeyiz ve markalarımız yıllardır kategorisinde öncü. Bu başarıyı düzenli çalışmalarımıza ve yaptığımız yatırımlara borçluyuz.
Başarının sadece restoran sayımızı artırarak gelmeyeceğini biliyoruz.Her restoranımızda aynı ürün kalitesini, aynı hizmet standardını ve aynı lezzeti sunabilmek başarımızın ana prensipleri. Kurumsallaşmaya ana odağımıza bu prensipleri koyarak başladık ve öncelikle merkez ofis kadromuzu oluşturduk. Tüm departmanlarda alanında uzman, sektörü iyi analiz edebilen arkadaşlarımızla beraberiz. Yeni lokasyonların bulunması ve değerlendirmesinde özel bir ekibimiz görev alıyor. Operasyon tarafında da her restoranımızdan sorumlu restoran müdürümüz, grup ve operasyon
müdürlerimizden oluşan büyük bir ekip bulunuyor. Tüm tedarikçilerimizi sektörün en önemli ve güvenilir firmaları arasından seçiyoruz. Et tedariği için
sektörün en büyük firmalarıyla çalışıyor, dönerimizi kendimize ait et işleme tesislerinde, kendi ustalarımızla işliyoruz. Tüm bunların sağlıklı bir büyüme
için gerekli altyapılar olduğuna inanıyoruz ve başarımızın püf noktaları olarak görüyoruz.
HD Holding 2019 yılını nasıl kapattı? 2020 büyüme ve ciro hedefleriniz nelerdir? Pandemi sürecinin etkileri ile birlikte hedeflerinizde ve beklentilerinizde ne gibi değişiklikler yaşandı?
2019 yılında da 2018’de olduğu gibi hızlı bir büyüme yaşadık. Hem lezzetlerimizi yeni illere ulaştırdık hem sağladığımız istihdamı artırdık. Ayrıca ilk yurtdışı restoranımızı da yine 2019 yılında, Azerbaycan’da açtık. İş sonuçları olarak baktığımızda hedeflerimizin üzerinde kapattığımız bir yıl oldu. Bu yıl, pandemi elbette birçok şirket ve sektör gibi bizi de etkiledi. Ancak biz büyürken planlamanın da çok önemli olduğuna inanan bir şirketiz. Bu sayede pandemi sürecine güçlü girdik. Marka gücümüzün ve misafir sadakatimizin de çok güçlü olduğunu biliyoruz. Yıllardır sektördeyiz ve standartlarımızdan hiç taviz vermedik. Misafirlerimiz bize güveniyorlar. Bu sebeple pandemi süreci sonrasında Türk mutfağının lider temsilcisi olarak çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. Gelecek yıllar içerisinde restoran sayımızı franchising sistemimizin de desteğiyle 500’e çıkarmayı hedeflerken, istihdam edeceğimiz kişi sayısını da artırarak HD ailesini büyütecek ve ülkemize yatırım yapmaya devam edeceğiz.
Pandemiden en fazla etkilenen işletmelerin başında gelen restoranlar için pandemi sonrasında yeni dönem çalışmalarınızda ne gibi farklılıklar olacak? Dijital alt yapınızı güçlendirmek anlamında yeni yatırımlarınız var mı?
Pandemi süreci restoranlar için bazı yenilikleri de beraberinde getirecek. Hijyenin önemi daha da artacak. Sosyal mesafenin korunması için her markanın önlemler alması gerekecek. Dijitalin önemi de katlanarak artıyor. Restoranlarda paket servisin öneminin artacağı gibi, ödeme ve sipariş sistemlerinde de mutlaka yenilikler göreceğiz. Biz de dijital alt yapımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Öncelikli olarak en az temas için tüm restoranlarımızı temassız ödemeye uygun hale getirdik. Paket servis ağımızı da daha yaygın hale getirmek üzerine çalışıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.