AVRUPA’NIN 1 NUMARALI ELEKTRONİK PERAKENDECİSİ MEDİAMARKT
Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi konumunda bulunan MediaMarkt, Eylül 2007’de ilk mağazasını İstanbul’da açtıktan kısa bir süre sonra 78 mağazaya ulaştı. MediaMarkt olarak sürekli gelişime ve çağın yeniliklerini takip etmeye odaklandıklarını belirten MediaMarktSaturn Perakende Grubu İcra Kurulu Üyesi, MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, CEO olmak köşemizin konuğu oldu. Geleceğin perakende dünyasını bugünün inovatif fikirleri ile geliştirmenin yollarını okurlarımız için paylaştı.
Sadece birçok büyük markada değil, dünyanın farklı noktalarında da önemli görevler aldıktan sonra Media- Markt’ta MediaMarktSaturn Grup İcra Kurulu Üyesi ve Türkiye İcra Kurulu Başkanlığı görevine geldiniz. Kariyer yolculuğunuzun dönüm noktalarını bizimle paylaşabilir misiniz?
Lisans eğitimimi 1990 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra yine aynı üniversiteden MBA derecesi aldım. Philips Elektronik’te 14 yıl boyunca İstanbul, Dubai, Viyana ve Amsterdam’da çeşitli üst düzey görevlerde bulunduktan sonra şirketin genel merkezinde Batı Avrupa ve Kuzey Amerika’dan Sorumlu Başkan olarak görev yaptım. 2011 yılında Türkiye’ye döndüğümde CEO olarak Doğan Online’da göreve başladım ve ardından LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürlüğü görevini üstlendim. Eylül 2015’ten bu yana MediaMarkt Türkiye’de İcra Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktayım. Bunun yanı sıra İsveç, Polonya ve Yunanistan’dan sorumlu Doğu Bölgesi Operasyon Başkanlığını yürütüyorum ve MediaMarkt- Saturn Grup İcra Kurulu Üyesi olarak görev alıyorum. Uluslararası arenadaki görevim, tüm operasyonel kararların alındığı ve merkezi stratejinin farklı ülkelerde etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamak. Açık yüreklilikle ifade etmem gerekirse, elbette bu atama benim için bir gurur vesilesi oldu; ama daha çok, MediaMarkt Türkiye ailesi ve ülkem adına büyük onur duydum. Bunun bir nedeni de, MediaMarktSaturn’un Grup İcra Kurulu üyeliğine getirilen ilk Türk olmam.
Pek çok patron ve CEO sık sık yaptıkları yurt dışı seyahatlerini inovatif fikir ve farklı projeleri keşfetme fırsatı olarak değerlendiriyor. Sizin seyahatleriniz de bu yönde mi gerçekleşiyor?
Hem MediaMarkt Türkiye’deki hem de MediaMarkt- Saturn’deki görevim nedeniyle çokça seyahat etme fırsatı buluyorum. Bu seyahatlerin bir kısmı globalde aldığım görevler nedeniyle gerçekleşirken bir kısmı da uluslararası fuarlara katılım yönünde oluyor. Her yıl CES, IFA veya Mobile World Congress gibi uluslararası etkinliklere katılıyoruz. Burada da kendi yeniliklerimizi katılımcılara tanıtırken aynı zamanda diğer markaların hayata geçirdiği teknolojileri de yakından gözlemleme fırsatı yakalıyoruz.
Yaşadığınız zorluklarla nasıl mücadele edersiniz?
Kriz anlarını nasıl yönetirsiniz? MediaMarkt olarak bugün Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisiyiz. Hem globalden aldığımız gücümüz ve bilgi birikimimizle hem de yerelde oluşturduğumuz, hepsi kendi alanında uzmanlardan oluşan bir kriz grubumuzla yaşanabilecek olaylara henüz “kriz” oluşmadan müdahale ediyoruz. Böylece olayların tüm tarafları için kazançlı bir tutum sergilemeyi hedefliyoruz.
“Yılı olumlu yaklaşımımızı kaybetmeden, çok aktif geçirmeye çalıştık ve bu süreçte yatırımlarımıza da hiç ara vermedik. Geçtiğimiz 37 ayda 36 farklı mağaza açtık. 2019 yılını 78 mağaza ile kapattık.”
Günümüz şirketlerinde görev alan CEO’lar konumları gereği hem kendini hem de şirketlerini sizce geleceğe nasıl hazırlamalı?
Biz, MediaMarkt olarak sürekli kendimizi geliştirmeye ve çağın yeniliklerini takip etmeye odaklanıyoruz. Bu doğrultuda sürekli yatırım yapıyoruz ve tüketiciyi merkezimize koyarak ilerliyoruz. Yatırımlarımız; servis ve hizmetlerimizden tedarik zinciri yönetimimize, e-ticaret kanalımızdan müşterimize dokunduğumuz her alana yayılıyor. Bununla beraber altyapımızı da her geçen gün güçlendirmeye devam ediyoruz ve müşteri ilişkileri yönetimi, satış ve servis süreçlerimizi de büyük bir hızla dijitalleştiriyoruz. Tüm bunları hayata geçirebilmek için de faaliyet gösterdiğimiz her alanda doğru ekiple çalışmaya özen gösteriyoruz. Böylece bugün Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi konumunda bulunurken, bu liderliğimizi gelecekte de sürdürmeyi planlıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.