DİJİTAL REKLAMLAR, ONLINE SATIŞLARIN BÜYÜMESİ İÇİN DAHA ÇOK ERİŞİM SAĞLIYOR

2010 yılından bu yana beymen.com üzerinden müşterilerine ulaşan Beymen, 2018 yılı itibariyle toplam şirket cirosunun yüzde 10’unu bu platform aracılığıyla karşıladı. Dijital reklamların, online satışların büyümesi için daha çok erişim sağladığına dikkat çeken Beymen E-Ticaret Direktörü Ümit Arsoy, e-ticaret ile ilgili sorularımızı şöyle yanıtladı.

Beymen e-ticaret direktörü olarak görev alıyorsunuz. Öncelikle e-ticaret konusunda görüşlerinizi alarak Türkiye’nin e-ticarette konumunu nasıl değerlendirdiğinizi öğrenmek isteriz.
E-ticaret’te Türkiye henüz emekleme aşamasında diyebiliriz. Online perakendenin toplam perakendeye oranı gelişmiş ülkelerde yüzde 11,1 iken, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 5,9. Türkiye’de ise bu oran 2018 yılında yüzde 5,3. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda ülkemizde e-ticaretin hızla büyümesi ve aradaki farkı kapatması bekleniyor.

Peki Beymen, sektöründe ve dünya pazarında kendini e-ticaret alanında nasıl konumlandırıyor?
Beymen.com, Türkiye’deki online perakendecilerden oldukça farklı bir noktada. 2010 yılından bu yana müşterilerine ulaşan beymen.com, her sene şirket ortalamasının üzerinde büyüyor. 2018 yılı itibariyle toplam şirket cirosunun yüzde 10’una ulaşmış durumda. Bu oran Türkiye’deki perakendeciler içindeki en yüksek oranlardan biri. Beymen mağazalarımızla, daha çok büyük şehirlerdeki müşterilerimize ulaşırken; beymen.com’la mağazamız olmayan şehirler de dâhil olmak üzere tüm ülke genelinde müşterilerimize ulaşabiliyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir dışındaki illerden de yüksek adetlerde sipariş alabiliyoruz. E-ticaret penetrasyonunun, genç nüfus içindeki payının yüksek olduğunu kendi müşteri profilimizde de görebiliyoruz.

Mağazalar ve online satışlarınızın yüzde olarak dağılımı nedir?
Beymen olarak yıllardır online ve mağaza kanallarımızda benzer deneyimi müşterilerimize sunabilmek için omnichannel uygulamalarına yatırım yapıyoruz. Geldiğimiz noktada dijital kanallarımızı ve mağazalarımızı birlikte kullanan müşterilerimiz, sadece mağazamızı kullanan müşterilerimizden yüzde 80 daha fazla alışveriş yapıyorlar. Mağazalar ve online, entegre bir stok yönetimiyle çalışıyor, müşterilerimiz online siparişlerini de mağazalarımızdan teslim alabiliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.